جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۶:۲۸ قبل از ظهر
  • کد خبر 12516
  • چالش‌های تدوین و پیاده‌سازی برنامه راهبردی شهری در ایران
    چالش‌های تدوین و پیاده‌سازی برنامه راهبردی شهری در ایران

    قیمت مسکن در گران‌ترین و ارزانترین منطقه تهران اعلام شد

    به گزارش برزن نیوز بر اساس آخرین آمار ارائه شده از سوی بانک مرکزی، در میان مناطق ۲۲‌گانه شهر تهران بیشترین متوسط قیمت هر متر خانه حدود ۶۰ میلیون تومان در منطقه یک و کمترین آن با حدود ۱۲ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان در منطقه ۱۸ بوده است .

    گران‌ترین منطقه تهران طبق سال‌های اخیر به منطقه یک با متوسط قیمت ۶۰ میلیون و ۳۴ هزار تومان در هر مترمربع اختصاص داشت و در رتبه دوم منطقه سه با میانگین قیمت متری ۵۲ میلیون و ۹۶ هزار تومان و منطقه دو با میانگین قیمت متری حدود ۴۵ میلیون تومان اختصاص دارد. ارزان‌ترین مناطق تهران نیز منطقه ۱۸ با متوسط متری ۱۲ میلیون و ۱۵۲ هزار تومان، منطقه ۲۰ با میانگین متری ۱۲ میلیون و ۵۳۶ هزار تومان و منطقه ۱۹ با متوسط متری ۱۳ میلیون و ۴۸ هزار تومان هستند.

    بر این اساس متوسط قیمت مسکن در منطقه یک با افزایش ۹۹ درصدی و در منطقه ۱۸ با افزایش ۸۶.۱ درصدی در دی ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل روبرو بوده است.

    بر اساس گزارش بانک مرکزی، واحدهای مسکونی زیر ۵ سال ساخت در معاملات مسکن ماه گذشته بیشترین تعداد معامله‌های مسکن را با ۳۹ درصد به خود اختصاص داده‌اند. از سوی دیگر، بیشترین تعداد معاملات مسکن در میان مناطق ۲۲ گانه شهر تهران به منطقه ۵ با ۳۹۷ فقره و سهم ۱۱.۳ درصدی اختصاص داشت. در رتبه‌های بعدی مناطق ۴ و ۲ تهران با سهم‌های به ترتیب ۸.۹ و ۷.۷ درصدی قرار دارد.

    بانک مرکزی گزارش بازار مسکن در دی ماه امسال را منتشر کرد که نشان می‌دهد متوسط قیمت مسکن در دی ماه امسال نسبت به دی پارسال رشد ۹۸.۳ درصدی داشته است.

    گزارش تحولات بازار مسکن در شهر تهران که از سوی بانک مرکزی منتشر شده، بیانگر این است که در دی امسال متوسط قیمت خرید و فروش یک مترمربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی تهران ۲۷ میلیون و ۳۹۰ هزار تومان بوده که نسبت به ماه قبل ۱.۸ درصد افزایش دارد.



    مطلب پیشنهادی

    نوید اتفاقی نو در بازار مسکن / ساخت مسکن ملی سرعت می گیرد

    نوید اتفاقی نو در بازار مسکن / ساخت مسکن ملی سرعت می گیرد

    مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی تهران گفت: برای نخستین بار دولت با روش‌های مختلفی از ظرفیت‌های تعاونی‌ها در پروژه‌های نهضت ملی مسکن استفاده می‌کند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *