جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۳ قبل از ظهر
  • کد خبر 8741
  • دلیل توقف اجرای قانون بیمه کارگران ساختمانی چه بود؟
    منتظر فاجعه سازی وزارت کار و برداشت غلطش از راه اندازی یک میلیون شغل باشید

    لزوم تدوین و جانمایی تأسیسات و عوارض زیرسطحی شهر تهران

    افشین حبیب‌زاده در جلسه علنی امروز شورای اسلامی شهر تهران در تذکری نسبت به لزوم شناسایی و تدوین عوارض زیرسطحی و ضرورت استمرار آن ها گفت: نزدیک به ۱۷ گونه تأسیسات و عوارض زیرسطحی متنوع و گوناگون در سطح شهر تهران شناسایی شده است که بسیاری از آن‌ها فاقد نقشه و جانمایی مشخص هستند.

    وی افزود: قطعا شناسایی و مکان‌یابی آن‌ها هم در ایمنی معابر و هم در مطالعات اولیه و طراحی پروژه‌های شهری امری ضروری و اجتناب‌ناپذیر است.

    وی با اشاره به فروریزش‌های متعدد در سطح شهر تهران به ویژه مناطق قدیمی و مناطقی که خاک بستر مستعد دارند، ادامه داد: این فروریزش‌ها سبب آسیب جدی به زیرساخت‌های شهری و مهمتر از آن آرامش روانی و امنیت شهروندان شده است. در تمامی کشورها با پایش و اسکن مستمر معابر شهری نسبت به شناسایی حفره‌های زیرسطحی اقدام کرده و سپس اقدامات ایمن‌سازی را انجام می‌دهند و به دلیل ماهیت دینامیکی و شکل‌گیری مستمر این حفره‌ها انجام پایش‌های دوره‌ای با فواصل زمانی منظم ضروری است.

    رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه شناسایی، نگاشت و نقشه‌برداری فضای زیرسطحی حائز پیچیدگی‌های فناورانه و ماهیت چندرشته‌ای است و رفع چالش‌های آن مستلزم استمرار خط کاری و مطالعات متعدد خواهد بود، افزود: در صورت نیاز به برون‌سپاری این مسئله شهرداری باید دانش و توانایی علمی و فنی کافی برای تعریف و واگذاری، ارزیابی و تحویل‌گیری فعالیت‌های برون‌سپاری شده را داشته باشد که در حال حاضر فاقد چنین توانایی است.

    وی ادامه داد: استفاده از خدمات خارجی به صلاح نمی‌باشد هر چند استفاده بهینه و موثر از این خدمات نیز خود نیازمند آگاهی،‌اشراف بر توانایی‌ها و محدودیت‌های فناوری است. نیاز است در این حوزه مهم و استراتژیک توجه و اهتمام ویژه‌ای داشته باشیم و علاوه بر احیای گروه مطالعات زیرسطحی در ساختار سازمان مشاوره فنی و مهندسی نسبت به تقویت و تثبیت آن و توانمندسازی آن بیش از پیش اهتمام داشته باشیم.

    این عضو شورای اسلامی شهر تهران از مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهری خواست طرح شیوه‌نامه جامع شناسایی معارضین زیرسطحی در طرح‌های عمران شهری را تکمیل کند و اگر لازم است با اجرای پروژه‌های تکمیلی نسبت به تدوین شیوه‌نامه جامع پایش و ایمنی معابر شهری به منظور کاربست در معاونت فنی و عمرانی و سایر نهادها و زیرمجموعه‌های شهرداری تهران که با مسئله عوارض زیرسطحی مواجه هستند، اقدام کند.



    مطلب پیشنهادی

    نوید اتفاقی نو در بازار مسکن / ساخت مسکن ملی سرعت می گیرد

    نوید اتفاقی نو در بازار مسکن / ساخت مسکن ملی سرعت می گیرد

    مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی تهران گفت: برای نخستین بار دولت با روش‌های مختلفی از ظرفیت‌های تعاونی‌ها در پروژه‌های نهضت ملی مسکن استفاده می‌کند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *