شنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵:۵۳ بعد از ظهر
  • کد خبر 10881
  • مالیات
    مالیات خانه‌های خالی در مرحله مطالبه و وصول است

    مالیات بر عایدی سرمایه در نوبت رسیدگی هیئت دولت/آمار مسکن در شهریور با ساختار جدید منتشر می شود

    به گزارش برزن نیوز به نقل از فارس، محمود محمودزاده، معاون مسکن وزارت راه و شهرسازی ضمن ابراز بی ‌اطلاعی از گمانه‌زنی شکل گرفته مبنی بر در دستور کار قرار گرفتن سیاست‌های ملکی جدید به منظور سامان بازار مسکن، گفت: مجموع راهبردهای دولت در حوزه مسکن به ۲ بخش مالیات‌های تنظیمی و افزایش تولید مسکن تعلق دارد که راهبرد جدیدی نیست. در حقیقت حوزه مرتبط با سیاست‌های مالیاتی در وزارت اقتصاد و دارایی و بخش مرتبط با ساخت مسکن در وزارت راه و شهرسازی پیگیری می‌شود.

    معاون مسکن وزارت راه و شهرسازی، با اشاره به روند طرح مالیات بر عایدی سرمایه در دولت، تصریح کرد: طرح مالیات بر عایدی سرمایه در دولت، مصوبات کمیسیون‌های تخصصی خود را گرفته و هم اکنون در نوبت طرح در هیئت دولت است.

    وی در تشریح تاثیر مالیات‌های تنظیمی در بازار مسکن، گفت: اقدامات مذکور، قطعا بر روند خروج تقاضاهای سرمایه‌ای و هدایت آن به بخش تولید اثرگذار است و بازار مسکن به کمک ساخت واحدهای مسکونی و تبدیل شدن به کالای مصرفی سامان خواهد یافت.

    انتشار آمار بخش مسکن از سر گرفته می‌شود

    محمودزاده با اشاره به منتشر نشدن آمار بخش مسکن در مردادماه، اظهار داشت: ساختار بیان آمار بخش مسکن دچار تغییر شده و با اصلاح ساختار در قالب چهارچوب جدید منتشر خواهد شد.

    این مقام مسئول در توضیح زمان منتشر شدن دوباره آمار مرتبط با بخش مسکن، گفت: انتشار آمار بخش مسکن شهریور ماه با سر و شکلی جدی در چند روز آینده از سر گرفته می‌شود.



    مطلب پیشنهادی

    بازگشت رویکرد «خودرو محور» به شهرسازی؟

    بازگشت رویکرد «خودرو محور» به شهرسازی؟

    طراحی، آغاز و انجام برخی از پروژه های ساخت بزرگراه و تونل در دوره جدید مدیریت شهری انگاره تلاش برای شهرسازی بر محور انسان و برای انسان را کم رنگ کرده است. در دوره پیشین مدیریت شهری، ضمن انتقاد از ساخت بزرگراه های متعدد با هزینه‌های بالای هزار میلیارد تومان بر لزوم تغییر رویکرد شهرسازی به رویکرد «انسان محور» تاکید کردند و تا حدی نیز این رویکرد را پیگیری نمودند یا دست‌کم رویکرد «خودرو محور» را کنار گذاشتند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *