پنجشنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۴:۱۳ بعد از ظهر
  • کد خبر 5738
  • مبادی ورودی ویترین هویت تاریخ شهری هستند
    مبادی ورودی ویترین هویت تاریخ شهری هستند

    مبادی ورودی ویترین هویت تاریخ شهری هستند

    برزن نیوز: هنگامی که برای رفتن به مسافرت به شهر و دیاری سفر می‌کنیم اولین چیزی که در ورود به مقصد توجه ما را به خود جلب می‌کند ورودی آن شهر است. زیبا سازی ورودی شهرها جلوه خاصی به چهره شهر میبخشد و طراوت و شادابی روحی مسافران را در پی دارد. شهر ارومیه نیز بواسطه آب و هوای مناسب در اکثر ایام سال، پذیرای مسافران زیادی از نقاط مختلف کشور و حتی میزبان مسافران خارجی است که هم اکنون نیز با توجه به نزدیک شدن به فصل تابستان و ورود مسافران تابستانی به شهر ارومیه زیبا سازی فضای شهر و ورودی‌های این شهر باید مورد توجه قرار گیرد.
    ساماندهی  خارج از محدوده حاشیه شهر ارومیه جزو اولویت کاری شهرداری ارومیه است
    محمد حضرت پور، شهردار ارومیه در گفت‌وگو با سرویس اجتماعی باریش، اظهار کرد: ساماندهی ورودی‌های شهر ارومیه با احداث پل‌های زیرگذر و روگذر  و اقدامات غیره انجام شده است.
    وی افزود: در حال حاضرحاشیه‌های ورودی و محدوه شهر ارومیه که نمای شهر را نامناسب جلوه می‌دهند مدنظر است و نیازمند ساماندهی می‌باشد.
    شهردار ارومیه تصریح کرد: ساماندهی و زیبا سازی خیابان‌های منتهی به داخل شهر و پیاده رو سازی جزو اولویت‌های شهرداری ارومیه است که در سال جاری در این راستا تلاش قابل توجهی انجام می‌دهیم.
    ادامه تلاش برای ایجاد زیر ساخت‌های شهر ارومیه برای تحقق ارومیه  ۲۰۲۰ 
    حسین بخشایش، عضو شورای اسلامی شهر ارومیه در خصوص طرح شورای اسلامی شهر ارومیه با عنوان ارومیه ۲۰۲۰ اظهار کرد: سند چشم‌انداز ارومیه ۲۰۲۰ در راستای توسعه گردشگری و احیای ظرفیت‌های توریستی کلانشهر و ایجاد اشتغال زایی برای شهروندان ازسوی شورای اسلامی شهر ارومیه طرح و تدوین شده است.
    عضو شورای شهر ارومیه خاطر نشان کرد: در تلاش برای ایجاد زیر ساخت‌ها در شهر ارومیه هستیم تا بتوانیم گام‌های مثبتی برای تحقق ارومیه ۲۰۲۰ به عنوان شهر بین الملل و گردشگری برداریم.
    وقتی مسافری به شهر ما سفر می‌کند، انتظار داریم با تعریف و تمجید به دیار خود برگردد
    علیرضا یک شهروند ارومیه‌ای، در گفت‌وگو با خبرنگار باریش نیوز گفت:  شهر ارومیه از نظر جغرافیایی در منطقه‌ای قرار گرفته که همه ساله در مناسبت‌های مختلف میزبان مهمانان و گردشگران زیادی است.
    وی گفت: زیباسازی سیما و منظر شهر در جهت جذب توریست و گردشگر از اهمیت خیلی بالایی برخوردار است. وقتی مسافرانی از شهرهای دیگر به استان و شهر ما سفر می‌کنند انتظار داریم که از بودن در شهر ما لذت ببرند و با تعریف و تمجید از فضا و زیبایی شهر ارومیه به دیار خودشان برگردند.
    علی در پایان افزود: فضای داخلی و خارجی شهر ارومیه بیش از این نیازمند ساماندهی است که امیدواریم مسئولان مربوطه به این امر مهم رسیدگی کرده و اقدامات خوبی انجام دهند.
    تاثیر ورودی‌های زیبای شهر در جذب گردشگر
    با توجه به اینکه سیما و منظر شهری تاثیر زیادی در جذب گردشگر و توریسم داخلی و خارجی برای هر شهری دارد، باید اقداماتی که در راستای ساماندهی ورودی‌های شهری و همچنان سامان بخشی به حاشیه‌های شهر از سوی متولیان انجام می‌شود، منوط به فصل یا بازه زمانی خاصی باشد بلکه باید تداوم یابد تا بتواند جلوه گویایی از فرهنگ و تمدن غنی مردم آن شهر شود.



    مطلب پیشنهادی

    نوید اتفاقی نو در بازار مسکن / ساخت مسکن ملی سرعت می گیرد

    نوید اتفاقی نو در بازار مسکن / ساخت مسکن ملی سرعت می گیرد

    مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی تهران گفت: برای نخستین بار دولت با روش‌های مختلفی از ظرفیت‌های تعاونی‌ها در پروژه‌های نهضت ملی مسکن استفاده می‌کند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *