شنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۰ قبل از ظهر
  • کد خبر 1049
  • مبلمان کودک در شهر تهران طراحی نشده است

    احمد مسجدجامعی عضو شورای اسلامی شهر تهران در سومین جشنواره ملی دایره خلاق( مبلمان شهری با محوریت کودک) که شب گذشته در باغ کتاب شهر تهران برگزار شد، با بیان اینکه جای فعالیت های مربوط به حوزه کودک و نوجوان در بخش دایره خلاق خالی بود، اظهار داشت:کودکان  می توانند این شهر را خلاق، جذاب و شاداب کنند.

    مسجدجامعی گفت: هنرمندان در حوزه کودک نقش اساسی و مهمی دارند و ما هم به عنوان مدیریت شهری می توانیم به خلاقیت هایی که در این زمینه ارائه می شود، کمک کنیم.

    وی افزود: از سالهای گذشته تاکنون در حوزه شعر، کتاب و تصویرگری کودک رشد خوبی داشتیم و تشکل نویسندگان کودک و نوجوان نیز نسبت به گذشته قدرتمندتر شده به گونه ای که در ارزیابی ها، آثار تصویرگرانکودک و نوجوان را مشاهده می کنیم.

    بانوان در حوزه تصویرگری کتاب کودک حرف اول را می زنند

    عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه امروزه بانوان در حوزه تصویرگری کتاب کودک حرف اول را می زنند، تصریح کرد: در سالهای گذشته در شعر و قصه و داستان هم پیشرفت های بسیار خوبی داشتیم اما جای خالی طراحی صنعتی از جنس شکل، حجم و رنگ را در بین همه پیشرفت ها حس می کردیم.

    مسجدجامعی با تاکید بر اینکه محیط های تخصصی کودک در شهر طراحی نشده است،گفت: زمانی که به کتاب فروشی های کودک مراجعه می کنیم جای خالی طراحی صنعتی کودکان را احساس می کنیم.

    وی ادامه داد: اگر به شهرک غرب مراجعه کنید با وجود تمام سرمایه گذاری های انجام شده از مبلمان کودک در این مکان خبری نیست.

    عضو شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه در شهر تهران ذهن باید به سمت کودکان سوق پیدا کند، افزود: در حال حاضر مبلمان مکان های شهری برای بزرگسالان طراحی شده ،در حالی که آثار ارائه شده  کودکانه است به همین دلیل معتقدم کودکان در شهر ما به رسمیت شناخته نمی شوند.

    مسجدجامعی با بیان اینکه شهر تهران کودکانه نیست، یادآور شد: این شهر برای افراد توانمند، بزرگسال و جوان طراحی شده اما برای کودکان حتی محل خوردن آب هم تعبیه نشده است.

    وی با تاکید بر اینکه امروزه به کودک اجازه یادگیری داده نمی شود، گفت: معتقدم ما در فضای فعلی از ظرفیت کودکان استفاده نمی کنیم در حالی که کودکان دارای روحیه خلاقانه هستند.

    عضو شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: کودک در طراوت، مشارکت، بهره برداری و کاهش هزینه ها تاثیرگذار است به همین دلیل مدیریت شهری باید به این موضوع توجه ویژه داشته باشد.

    مسجدجامعی با اشاره به اینکه در زندگی امروزه به دلیل آپارتمان نشینی این امکان وجود ندارد که بتوانیم از فضاهای باغچه درون منزل استفاده کنیم، گفت: فضاهای شهری باید جایگزین فضاهای منزل بشود.

    وی تاکید کرد: امروزه در طراحی های کلان هم به کودکان توجه نشده به گونه ای که هر مجتمع مسکونی که ساخته می شود به تعداد واحدهای آن مجتمع، فضایی برای وسیله نقلیه در نظر گرفته می شود اما برای کودکانیکه در این مجتمع زندگی می کنند فضایی در نظر نمی گیرند.

    عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه خلاء های به وجود آمده کار مدیریت شهری را دوچندان کرده است، افزود: در گذشته فضای خانه پاسخگوی نیازهای کودکان بود اما امروزه به دلیل تغییر زندگی، شهر و مدیریت شهری باید به نوعی پاسخگوی نیازها باشند.

    مسجدجامعی تاکید کرد: باید در شهر تهران شرایطی فراهم کنیم که کودکان بتوانند در شهر احساس امنیت و آرامش کنند چراکه اگر این احساس امنیت و آرامش وجود نداشته باشد، پریشانی خاطر در زندگی و شخصیتکودک تاثیر می گذارد.

    وی ادامه داد: وزارت ارشاد، کانون پرورش کودکان و نوجوانان و همچنین آموزش و پرورش می تواند از تشکل های تصویرگرای کودک، نویسندگان و طراحان صنعتی حوزه کودک حمایت ویژه کند.

    مسجد جامعی گفت: امیدواریم شاهد شهرهای دوستدار کودک با طراوت بیشتر باشیم چراکه همین فضاهای موجود می تواند به عنوان فضاهای امن برای کودکان تبدیل شود و ظرفیت های بازی، خنده و خلاقیت را به شهر برگردانند تا شهر تلخ، خشک و بی روح نباشد.



    مطلب پیشنهادی

    تورم علیه ساخت مسکن / این بازار نمی تواند نفس بکشد!

    اجرای فرایند برخط شناسنامه فنی ساختمان برای نخستین‌ بار در اصفهان

    مدیرکل نظارت بر اجرای ضوابط شهرسازی شهرداری اصفهان گفت: فرایند برخط شناسنامه فنی ساختمان برای نخستین بار در کشور انجام شده است و راهبرد کلان شهرداری اصفهان در چارچوب خدمت‌رسانی و شفافیت، سرعت‌بخشی و غیرحضوری کردن فرایندها بوده است.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *