جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۸:۵۸ بعد از ظهر
  • کد خبر 11365
  • معماری ایرانی ـ اسلامی در پروژه ها مدنظر باشد
    معماری ایرانی ـ اسلامی در پروژه ها مدنظر باشد

    معماری ایرانی ـ اسلامی در پروژه ها مدنظر باشد

    حبیب‌الله طاهرخانی،  معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید عصر دیروز، ٢۴ آبان در آیین آغاز عملیات اجرایی و افتتاح پروژه‌های عمرانی شرکت عمران شهر جدید صدرا خواستار توجه به معماری فاخر ایرانی ـ اسلامی در تمام پروژه‌ها شد و گفت:‌ معماری یکی از عناصر هویت بخش تمام دوره‌ها بوده و امروز هم باید در کنار توجه به حوزه زیرساخت، معماری فاخر ایرانی ـ اسلامی در تمام پروژه‌ها مد نظر قرار گیرد.

    وی با بیان اینکه یکی از نیازها و مطالبات مهم ساکنین شهر صدرا موضوع دسترسی حمل و نقل است، گفت: در همین راستا تلاش شده تا با ایجاد مسیرهای دسترسی جدید به شهر شیراز به این مطالبات پاسخ داده شود.

    طاهرخانی با تصریح اینکه در بخش حمل و نقل عمومی نیز برنامه ریزی‌هایی شکل گرفته که نیازمند همراهی استانداری و نیروی انتظامی است، افزود: وجه دیگر مطالبات مردمی در شهر صدرا دسترسی به امکانات فرهنگی و اجتماعی است و از آنجا که هویت یابی و شکل‌گیری هویت اجتماعی بدون توسعه زیرساخت‌های اجتماعی و فرهنگی محقق نمی‌شود، لذا توجه به این مباحث در دستور کار شهرهای جدید قرار گرفته است.

    معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید با اشاره به پروژه‌هایی که امروز در شهر صدرا کلنگ زنی شد یا به بهره برداری رسیدند، گفت: رویکرد تمام این پروژه‌ها فرهنگی و اجتماعی و مذهبی است و مهم‌ترین مولفه مشترک آن را توجه به معماری فاخر در اجرای طرح است.

    طاهرخانی تأکید کرد: معماری به عنوان یکی از عناصر هویت بخش در تمام دوره‌ها مطرح بوده و امروز در دوران جمهوری اسلامی باید در کنار توجه به حوزه زیرساخت‌ها و گسترش خدمات، توجه به فضاهای معماری فاخر که سال‌ها مغفول مانده است مورد توجه قرار گیرد.

    وی یادآور شد: طراحی مصلی شهر صدرا در عین حفظ اصول در کنار برخورداری از مختصات ایرانی اسلامی، عناصر مربوط به معماری عصر حاضر را نیز در درون خود دارد.

    معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید تصریح کرد: به جای تکرار معماری باید به دنبال ایجاد طرح‌های نو در معماری باشیم.

    طاهرخانی ضمن اظهار خرسندی از حضور سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در پروژه‌های فرهنگی، اجتماعی و عمرانی شهر صدرا گفت: باید یک پروژه مسکونی فاخر نیز در شهر صدرا ساخته شود که امید می‌رود با همکاری شرکت مسکن جنوب و عمران شهر جدید صدرا این مهم محقق شود.

    فارس



    مطلب پیشنهادی

    طرح ترافیک ۴۰ ساله تهران نیازمند جراحی

    طرح ترافیک ۴۰ ساله تهران نیازمند جراحی

    سالهاست که مدیران شهری برای کنترل ترافیک و تسهیل در تردد طرح ترافیک را در معابر مرکزی تهران اجرایی می‌کنند، طرحی که حالا با گذشت چهار دهه از اجرای آن به لزوم بازبینی و تغییرات این طرح اشاره می‌شود.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *