جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱:۵۶ قبل از ظهر
  • کد خبر 5682
  • دو توصیه کلیدی به متقاضیان تبدیل به احسن ملک
    مسکن

    موفق به دریافت حتی یک متر زمین رایگان برای اجرای طرح بازآفرینی شهری نشده‌ایم

    برزن نیوز:  ایرج شهین‌باهردر صحن علنی شورا اظهار کرد: شورای شهر تبریز به عنوان دستگاه نظارتی مسئولان امر را به جلسه شورا دعوت کرده و پیگیری کنند که چرا زمین رایگان برای بازآفرینی شهری در اختیار شهرداری قرار نمی‌دهند.
    وی با بیان اینکه وسعت حاشیه نشینی و بافت فرسوده در تبریز قابل توجه است، گفت: مشکلات روستاها و جذابیت شهرها باعث ایجاد حشیه‌نشینی در تبریز شده است.
    وی در خصوص ساخت‌وساز غیرمجاز در تبریز، بیان کرد: ضرورت دارد واقع بینانه به موضوع نگاه کرده و بررسی کنیم که چرا ساخت‌وساز غیرمجاز اتفاق افتاده و ماندگار هم می‌شود؟ شهرداری از نظر قانون وظیفه مقابله با ساخت و ساز غیرمجاز را دارد؛ اما معمولاً کارهای غیرقانونی شبانه انجام می‌شود و از طرفی امکانات شهرداری در مقابل وسعیت تبریز، پایین است.
    شهردار تبریز تأکید کرد: کسی که جلوی ساخت‌و‌ساز غیرمجاز را نگیرد، مقصر است؛ اما کسی که ساخت‌وساز غیرمجاز انجام می‌دهد مقصر شناخته نمی‌شود و همواره مورد حمایت بوده و دستگاه‌های خدمات‌رسان نیز به این افراد خدمات‌رسانی از جمله انشعبات گاز، برق، آب و … می‌کنند.
    وی همچنین در رابطه با ایجاد اماکن امن در سطح شهر، گفت: شهرداری در مناطق حاشیه نشین و بافت فرسوده زمین‌های ورزشی و پارک با کاربری تفریحی و در زمان حوادث غیرمترقبه به عنوان محل اسکان موقت احداث می‌کند.


    مطلب پیشنهادی

    طرح ترافیک ۴۰ ساله تهران نیازمند جراحی

    طرح ترافیک ۴۰ ساله تهران نیازمند جراحی

    سالهاست که مدیران شهری برای کنترل ترافیک و تسهیل در تردد طرح ترافیک را در معابر مرکزی تهران اجرایی می‌کنند، طرحی که حالا با گذشت چهار دهه از اجرای آن به لزوم بازبینی و تغییرات این طرح اشاره می‌شود.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *