جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۰ قبل از ظهر
  • کد خبر 5807
  • نبود برنامه‌ریزی وطرح منجر به گسترش فساد در نظام شهری می‌شود
    نبود برنامه‌ریزی وطرح منجر به گسترش فساد در نظام شهری می‌شود

    نبود برنامه‌ریزی وطرح منجر به گسترش فساد در نظام شهری می‌شود

    به گزارش برزن نیوز به نقل ازپایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در مراسم مبادله تفاهم‌نامه همکاری مشترک بازآفرینی شهری محله‌های هدف شهر تهران و همچنین ایجاد نهاد راهبری و پایش طرح‌های توسعه شهری تهران بین وزارت راه و شهرسازی و شهرداری تهران با تأکید براینکه مهم‌ترین هدف این تفاهم‌نامه‌ها به کارگیری اقدامی راهبردی برای کیفیت بخشی به زندگی شهری است گفت: بدون شک اگر فرآیندی طولانی را برای تهیه طرح‌های جامع و تفصیلی در وزارتخانه و شورای‌عالی شهرسازی و معماری می‌گذارنیم، در نهایت هدفی جز مدیریت سیستم شهری و شهرسازی براساس یک طرح منسجم و واحد نداریم، چراکه هرکجا دارای یک طرح و برنامه فاخر بوده و در اجرا خود را ملزم به تحقق اهداف دانستیم شاهد آثار و نتایج بسیار خوب و ارزشمندی بودیم.

    وی در این‌باره افزود: طبق تجارب موجود هرکجا که از برنامه‌ریزی دقیق و یک طرح واحد غافل بودیم شاهد شکل‌گیری فساد بودیم، به گونه ای که به تدریج رفتارهای هنجار جای خود را به رفتارهای ناهنجار داده و چانه‌زنی‌ها رو به افزایش رفتند.

    وزیر راه و شهرسازی درخصوص تفاهم‌نامه سه‌جانبه همکاری مبنی بر ایجاد نهاد راهبردی و پایش طرح‌های توسعه‌ای شهر تهران بین شهرداری، شورای شهر و وزارت راه و شهرسازی نیز بیان کرد: این اقدام باعث می‌شود تا وزارتخانه به عنوان سیاستگذار و شهرداری به عنوان مجری پیوسته از تغییرات و اتفاقات مطلع شوند که در روند تسریع تصمیم‌گیری‌ها و پرهیز از انجام اقدامات نادرست بسیار مؤثر خواهد بود.

    به گفته اسلامی این تفاهم‌نامه نه تنها موجب مراقبت از طرح جامع و ساماندهی طرح‌های تفصیلی  خواهد شد، بلکه در ادامه نیز منجر به اصلاح طرح‌های آتی نیز می‌شود.

    عضو کابینه دولت دوازدهم با بیان اینکه بازآفرینی شهری یکی از اهداف اصلی در حوزه توسعه شهری برای ما به شمار می‌رود گفت: عملیات نوسازی، بهسازی و مقاوم‌سازی در برابر بلایای طبیعی شهر تهران به دلیل جمعیت بالا و اهمیتی که دارد باید تسریع یافته و هرچه زودتر انجام شود، که امید داریم با حضور بخش خصوصی و مردم پیش رود.



    مطلب پیشنهادی

    نوید اتفاقی نو در بازار مسکن / ساخت مسکن ملی سرعت می گیرد

    نوید اتفاقی نو در بازار مسکن / ساخت مسکن ملی سرعت می گیرد

    مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی تهران گفت: برای نخستین بار دولت با روش‌های مختلفی از ظرفیت‌های تعاونی‌ها در پروژه‌های نهضت ملی مسکن استفاده می‌کند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *