شنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۶:۰۷ قبل از ظهر
  • کد خبر 6876
  • نتایج ۸۶۹ پژوهش شهری در سایت پژوهشیار بارگذاری شد
    نتایج ۸۶۹ پژوهش شهری در سایت پژوهشیار بارگذاری شد

    نتایج ۸۶۹ پژوهش شهری در سایت پژوهشیار بارگذاری شد

    محمدحسین بوچانی رئیس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران صبح امروز در حاشیه مراسم رونمایی از سامانه پژوهشیار در جمع خبرنگاران گفت:در شهرداری تهران سازمان‌ها و مناطق مختلفی وجود دارد که مطالعات مختلفی انجام می‌دهند اما یک آسیبی وجود داشت که در یک جای مشخص یکپارچه و هماهنگ نمی‌شد.
    وی افزود: این باعث می شد که مطالعات بعضاً چند باره اتفاق می‌افتاد و از سویی دیگر هم نتایج آن در اختیار مردم قرار نمی‌گرفت.
    بوچانی گفت: از آنجاییکه پژوهش ها با پول شهر انجام می شد باید این دستاوردها به صورت یک محصول عمومی در اختیار مردم قرار می‌گرفت.
    رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران خاطرنشان کرد: در طول این سه ماه ۸۶۹ مطالعه فایل تحقیقاتی‌اش در اختیار همه شهروندان قرار می‌گیرد و اینها در همه حوزه های یازده‌گانه مثل شهرسازی و مدیریت بحران و خدمات شهری است.
    وی افزود: این مطالعات برای اولین بار است که در اختیار مردم قرار می‌گیرد و این باعث می‌شود تا مردم قضاوت درستی از شهرداری تهران داشته باشند و باعث می‌شود حتی پژوهشگران هم دقت خودشان را بالا ببرند.
    رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران ادامه داد: این اتفاق به واسطه عمل به شعار تهران شهری برای همه رخ داده است زیرا معتقدیم باید نتایج پژوهش ها در اختیار مردم قرار گیرد.
    بوچانی گفت: وقتی فایل مطالعه در اختیار مردم قرار می‌گیرد یعنی هم شفافیت را ایجاد کرده‌اید و هم از انجام پژوهش شبیه و مشابه جلوگیری کرد‌ه‌اید و این به تولید علم منتج می‌شود.
    وی ادامه داد: در این پروژه برای ما چیزی که اهمیت داشت این بود که مردم بتوانند از نتایج مطالعات با خبر بشوند و از سوی دیگر باعث می شود مردم بفهمند که کدام یک از پروژه‌های ما با یک فرایند مطالعاتی شکل گرفته یا اینکه مطالعه‌ای نشده است.
    رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران در پاسخ به این سوال که آیا قرارداد پروژه ها هم پیوست این مطالعات می شود یا خیر گفت: بله هر پژوهشی که فایل آن بارگذاری می شود حتما قرارداد مالی انجام آن پروژه هم به پیوست منتشر خواهد شد.
    بوچانی در پاسخ به این سؤال که اگر دفتر مطالعات پژوهش انجام می‌دهد پس دیگر چرا معاونت‌ها خودسرانه پژوهش انجام می‌دهند گفت: این دو اتفاق موازی‌کاری نیست زیرا ما یک سری راهبردها را تصویب می‌کنیم و آنها هم براساس نیازشان پژوهش را اجرا می‌کنند.


    مطلب پیشنهادی

    طرح ترافیک ۴۰ ساله تهران نیازمند جراحی

    طرح ترافیک ۴۰ ساله تهران نیازمند جراحی

    سالهاست که مدیران شهری برای کنترل ترافیک و تسهیل در تردد طرح ترافیک را در معابر مرکزی تهران اجرایی می‌کنند، طرحی که حالا با گذشت چهار دهه از اجرای آن به لزوم بازبینی و تغییرات این طرح اشاره می‌شود.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *