پنجشنبه , ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲:۵۶ قبل از ظهر
  • کد خبر 15422
  • نخستین مرکز مطالعات تخصصی شهری و روستایی جنوب کشور در بوشهر راه‌اندازی شد
    نخستین مرکز مطالعات تخصصی شهری و روستایی جنوب کشور در بوشهر راه‌اندازی شد

    نخستین مرکز مطالعات تخصصی شهری و روستایی جنوب کشور در بوشهر راه‌اندازی شد

    لیلا انبارکی اظهار کرد: این مرکز تخصصی با هدف استفاده موثر از ظرفیت نخبگان دانشگاهی در مدیریت شهری و روستایی و شناخت کمبودها و نارسایی‌ها در این زمینه تشکیل شده است.

    وی افزود: این مجموعه به دنبال ارائه راهکار کارشناسانه و کاربردی برای رفع نارسایی‌های مدیریت شهری و مشورت به مدیران برای حل این چالش‌ها است.

    انبارکی ادامه داد: این مرکز با نگرش نوین، تحقیق، پژوهش و آموزش  را به عنوان حلقه مفقوده توسعه، مسیر و چشم‌انداز مدیریت شهری فعال می‌کند.

    سرپرست مرکز علمی کاربردی سازمان همیاری شهرداری های استان بوشهر با اشاره به اهمیت برگزاری همایش‌های کاربردی از سوی این مرکز، عنوان کرد: این همایش‌ها با همکاری مراکز و سازمان‌ها با هدف شناسایی معضلات شهری و ارائه راهکارهای عملی برای حل این مشکلات و شناسایی و نمایش دستاورد شهرداری‌ها برگزار می‌شود.

    انبارگی گفت: مرکز مطالعات تخصصی شهری و روستایی استان بوشهر در چهار سطح پژوهشی، مشاوره‌ای، اجرایی و آموزشی فعالیت می‌کند.

    وی درباره برنامه‌ها و کارکرد این مرکز، گفت: شناسایی تجربه‌های شهرداری‌ها و انتقال آن به مجموعه مدیریت شهری دیگر شهرستان‌ها، تهیه بسته‌های کاربردی قوانین و مقررات در حوزه‌های مختلف شهرداری، شناسایی و تکمیل بانک اطلاعاتی منابع و امکانات شهرداری‌های استان و شناسایی فرآیندهای شهرداری‌ها و تعریف نظام‌نامه کنترل داخلی برای هر شهرداری از اقداماتی است که این مرکز می‌تواند در راستای ارتقای وضعیت مدیریت شهری در استان انجام دهد.

    سرپرست مرکز علمی کاربردی سازمان همیاری شهرداری های استان بوشهر افزود: آماده سازی سامانه‌ها و نرم افزارهای موجود در کلان‌شهرها برای شهرداری‌های استان بوشهر از دیگر حوزه‌هایی است که نخبگان مرکز مطالعات تخصصی شهری و روستایی در آن فعالیت خواهند کرد.

    انبارکی ادامه داد: دپارتمان‌های تخصصی مدیریت و برنامه ریزی، محیط زیست شهری، فنی و عمرانی، معماری و شهرسازی، آتش نشانی و خدمات ایمنی، حمل و نقل و ترافیک، ستادی و اداری، فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی و مالی از حوزه‌های فعالیت مرکز مطالعات تخصصی شهری و روستایی استان بوشهر است.

    وی یادآور شد: مرکز علمی کاربردی سازمان همیاری شهرداری‌های استان بوشهر در رشته کاردانی شهرسازی و کارشناسی معماری طراحی محیط داخلی، مهندسی عمران نقشه برداری و کارشناسی مدیریت اداری  به صورت نظام ترمی پذیرش دانشجو دارد.

    ایرنا



    مطلب پیشنهادی

    شهر کرج در فهرست ۱۰ شهر برتر نوسازی مسکن معرفی شد

    شهر کرج در فهرست ۱۰ شهر برتر نوسازی مسکن معرفی شد

    رئیس اداره برنامه‌ریزی مسکن و بازآفرینی اداره کل راه و شهرسازی استان البرز از انتخاب شهر کرج به عنوان ۱۰ شهر برتر در زمینه عملکرد کلی نوسازی مسکن در سطح کشور خبر داد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *