پنجشنبه , ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۸:۰۰ قبل از ظهر
  • کد خبر 5747
  • نگاهی بر ابعاد مختلف معماری و زندگی معمارانه
    نگاهی بر ابعاد مختلف معماری و زندگی معمارانه

    نگاهی بر ابعاد مختلف معماری و زندگی معمارانه

    در ادامه سلسله برنامه های انجمن علمی معماری دانشگاه تهران، ششمین نشست از سلسله نشست های «گفتارِ معمار» برگزار می شود.

    در این نشست که عموماً ابعاد مختلف معماری و زندگی معمارانه مورد بررسی قرار می‌گیرد، شهاب علیدوست؛ معمار و کاندیدای جایزه معمار به عنوان مهمان و سخنران حضور خواهد داشت.

    شهاب علیدوست متولد ۱۳۶۱، فارغ التحصیل رشته معماری مقطع دکتری از دانشگاه تربیت مدرس تهران است. او فعالیت حرفه‌ای خود را از سال ۱۳۸۳ آغاز و در سال ۱۳۸۷ دفتر معماری علیدوست و همکاران را با همکاری سونا افتخار اعظم (متولد ۱۳۶۰، فارغ التحصیل رشته معماری مقطع کارشناسی ارشد از دانشگاه سراسری یزد) تأسیس کرد. علیدوست با نگرشی نو به معماری، تاکنون پروژه‌های بسیاری را در زمینه‌های مسکونی، اداری، تجاری، درمانی و غیره طراحی و اجرا کرده است.

    مدنظر قراردادن دیدگاه‌های ژرف و خلاقانه با استفاده از تجزیه و تحلیل موضوعاتی که شامل جزئی‌ترین رویکردها تا کلی‌ترین نظریه‌های معاصر می‌شود، روند اصلی شکل‌گیری پروژه‌های دفتر علیدوست و همکاران را تشکیل می‌دهد که در هر یک از موارد، بدون در نظر گرفتن مقیاس، به دستاوردهایی می‌انجامند که از یک سو جنبه‌های کارکردی و فیزیکی بنا را در برگرفته و از دیگر سو با پاسخی مناسب به نیروها و پتانسیل‌های بالقوه سایت، منجر به خلق اثری متمایز و متعلق به بستر خویش می‌شود.

    حضور در این نشست برای عموم علاقه‌مندان آزاد و رایگان است و متقاضیان می‌توانند یکشنبه، ۲۲ اردیبهشت ماه، از ساعت ۱۲ الی ۱۴ به دانشگاه تهران، پردیس هنرهای زیبا، سالن نگارخانه مراجعه کنند.



    مطلب پیشنهادی

    شهر کرج در فهرست ۱۰ شهر برتر نوسازی مسکن معرفی شد

    شهر کرج در فهرست ۱۰ شهر برتر نوسازی مسکن معرفی شد

    رئیس اداره برنامه‌ریزی مسکن و بازآفرینی اداره کل راه و شهرسازی استان البرز از انتخاب شهر کرج به عنوان ۱۰ شهر برتر در زمینه عملکرد کلی نوسازی مسکن در سطح کشور خبر داد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *