شنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰:۴۰ قبل از ظهر
  • کد خبر 8967
  • فراسوی فروپاشی: سه تأمل دربارۀ پیامد ممکن
    فراسوی فروپاشی: سه تأمل دربارۀ پیامد ممکن

    وزارت خارجه و راه و شهرسازی در شیوع کرونا باید پاسخگوی ملت باشند/ وزارت بهداشت از ابتدا گفته بود باید پروازهای چین لغو شود

    علی محمد شاعری  با اشاره به شیوع بیماری کووید۱۹ در کشور و لزوم مشارکت مردم برای گذر از این شرایط، معتقد است که اگر از ابتدا به توصیه‌های وزارت بهداشت توجه می‌شد و اجازه پرواز از مبدأ چین به کشور را نمی‌دادند، ویروس خطرناک کرونا وارد کشور نمی‌شد و یا تا به این حد گسترده نبود، افرادی که از بروز این فاجعه جلوگیری نکردند باید نزد ملت ایران پاسخگو باشند.

    “وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از همان ابتدا گفته بود که باید از پروازهای چین به ایران ممانعت شود اما این کار صورت نگرفت، وزارت راه و شهرسازی و امور خارجه باید پاسخگو باشند”.

    شاعری با بیان اینکه همه هموطنان باید سطح رعایت بهداشت اجتماعی و فردی را بالا ببرند و عملیات خودمراقبتی را بهبود ببخشند، می‌گوید: توصیه‌های وزارت بهداشت و پیامک‌هایی که برای ملت ارسال می‌کنند بسیار مهم است، عمل دقیق به توصیه‌ها و جدی‌گرفتن هشدارها در عبور موفق از مرحله بحرانی با کمترین تلفات و کمترین هزینه بسیار تأثیرگذار است.

    نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه اظهار می‌دارد: پرهیز از رفت و آمدهای غیرضرور مهمترین عامل در کنترل و مهار کروناویروس است، مخصوصاً گروه‌های سنی حساس باید بیشتر مراقب باشند. باید یادبگیریم چطور از خودمان در این شرایط محافظت کنیم.

    عضو خانه ملت با اشاره به ترس و استرس ناشی از شیوع بیماری کووید۱۹ و اینکه این ترس بیشتر از خود ویروس آسیب‌زننده است، یادآور شد: اگر به تاریخچه بیماری‌های عفونی نگاه کنیم، می‌بینیم که بیماری‌ها با رعایت موارد بهداشتی از بین می‌روند، و اطلاع‌رسانی و افزایش آگاهی‌های مردم بسیار کمک‌کننده است.



    مطلب پیشنهادی

    طرح ترافیک ۴۰ ساله تهران نیازمند جراحی

    طرح ترافیک ۴۰ ساله تهران نیازمند جراحی

    سالهاست که مدیران شهری برای کنترل ترافیک و تسهیل در تردد طرح ترافیک را در معابر مرکزی تهران اجرایی می‌کنند، طرحی که حالا با گذشت چهار دهه از اجرای آن به لزوم بازبینی و تغییرات این طرح اشاره می‌شود.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *