جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۸:۲۸ بعد از ظهر
  • کد خبر 13917
  • هشدار وزیر راه درباره سفر به قطر
    جهانگیری: راه را برای گفت‌وگوی ملی باز کنیم: اسحاق جهانگیری در مطلبی با عنوان «قدرت مردم، صدای مردم» گفته است: کشور امروز در شرایط دشواری است. مردم مهم‌ترین سرمایه ایران هستند و انسجام و وحدت ملی اصلی‌ترین مولفه قدرت و بازدارندگی ملی ایران بوده و هست. با اجرای دقیق و کامل قانون اساسی راه را برای گفت‌وگوی ملی باز کنیم. نه قدرت و نه صدای مردم را هیچ‌وقت نمی‌شود نادیده گرفت. به‌خاطر دارم چهار ماه پس از تشکیل دولت دوم روحانی که در سال ۱۳۹۶ با حدود ۲۴ میلیون رای روی کار آمد، اعتراضاتی نسبت به گرانی شکل گرفت، باب این بحث در دولت باز شد. البته تورم در آن سال هنوز تک رقمی بود (۹درصد)، ولی به دلیل اعتراضات، خرداد ۹۷، دولت تصویب کرد که بر اساس اصل ۲۷ قانون اساسی و به رسمیت شناختن حق اعتراض مردم، نحوه برگزاری اعتراضات و محل آن تعیین شود. «متاسفانه» دیوان عدالت اداری با شکایت افرادی این مصوبه را ابطال کرد. اگر این مصوبه اجرایی می‌شد شاید حداقل بخشی از حقوق ملت در قانون اساسی برجسته شده و طرح اعتراضات مردم در عرصه عمومی و ضرورت توجه به موقع مسوولان به آنها را ممکن‌تر می‌ساخت. در این شرایط بود که فرصت سوءاستفاده بیگانگان گرفته می‌شد. قانون اساسی در مبحث حقوق ملت از جمله اصل ۵۹ راه همه‌پرسی در برابر خواسته‌های مردم را باز گذاشته است. در قانون اساسی حرف آخر در همه امور را مردم می‌زنند و مسوولان اصلی کشور باید با رأی مستقیم یا غیر‌مستقیم مردم انتخاب شوند. اگر قدرت مردم را عملا نبینیم، صدای آنان به ویژه زنان و جوانان را به موقع نشنویم، و قدرت انتخاب مردم را محدود کنیم، آنان قدرت خود را به نحو دیگری اعمال می‌کنند که در این صورت ممکن است همه ضرر کنند. با اجرای دقیق و کامل قانون اساسی راه را برای گفت‌وگوی ملی باز کنیم. در این بین دولت و مجلس در عین یکدستی، بدانند باید با تدبیر و عقلانیت و انعطاف هر چه بیشتر به مسائل کنونی کشور و درخواست‌های مردم بپردازند. در این شرایط، بار مسوولیت آنها از همه سنگین‌تر است. هر که بامش بیش برفش بیشتر. / ایسنا

    وزیر شهرسازی بر ارتقای فضای منطقه حرم مطهر شاهچراغ (ع) تاکید کرد

    قاسمی در این توئیت نوشت: در جلسه حرم مطهر شاهچراغ(ع) مقرر شد، ظرف دوهفته طرح‌های لازم درخصوصِ ایجاد راه‌های جدیدِ دسترسی و نیز توسعه و آبادسازی اطراف بافت تاریخی حرم مطهر ارائه شود.

    وی افزود: تکلیف همهٔ ما این است تا کمک کنیم فضای این منطقه به صورت جهادی، به محیطی در شأن سومین حرم اهل بیت(ع) تبدیل شود.

    نهضت مسکن

    قاسمی همچنین در شورای اداری استان فارس که با حضور آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری، نمایندگان مجلس، شخصیت‌های برجسته نظامی و انتظامی و علمای استان از جمله آیت‌الله دستغیب و آیت‌الله کلانتری برگزار شد، با اشاره به نتایج بازدیدها و مشکلاتی که مردم داشتند، گفت: در حوزه حمل و نقل با مصوبات سفر و اعتبارات اتفاق بزرگی می‌افتد.

    وی با بیان اینکه آزادراه شیراز ـ اصفهان بزرگترین آزادراه کشور است، گفت: به دلایل مختلف باید قطعه ۷ و ۸ ایجاد شود تا توزیع ترافیک اتفاق بیفتد تا پایان سال قطع ۶ تمام می‌شود؛ درباره قطعه ۷ و ۸ قبل از سفر توافق با سرمایه‌گذار انجام شد و این آزادراه می‌تواند آزادراه بوشهر را کامل کند. قطعه ۸ نیز تا ۲.۵ سال طول می‌کشد اما عملیات اجرایی شروع می‌شود.

    قاسمی با بیان اینکه باند دوم کوار _ عسلویه که اعتبارات خوبی برای آن پیش‌بینی شده ‌و ظرف یک ماه آینده با سازندگان شروع می‌کنیم، افزود: هزار میلیارد تومان پیش بینی شده که این غیر از بخش مشارکت کننده است.
    وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تکمیل آزادراه محور جهرم _ لار نیز مورد توجه قرار گرفته است، افزود: همچنین ۱۰۰ میلیارد برای نقاط حادثه خیز در نظر گرفته شده که عملیات اجرایی شروع می‌شود.

    قاسمی با بیان اینکه برای بزرگراه دشت ارژن _ قائمیه ۴۰ میلیارد تومان اعتباز گذاشته شده است، گفت: راه‌آهن نیز با تهاتر نفت و اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان سرعت می‌گیرد و در یک ماه آینده قراردادها اجرایی می‌شود و پروژه‌های دیگر راه در استان هم مورد توجه قرار گرفت.

    وی با بیان اینکه ساخت مسکن از دیگر موارد مهم این سفر بود، افزود: نیازمندی‌های مسکن مهر و زیرسازی‌ها در دستور کار قرار گرفته است؛ از ۲ میلیون مسکن ۱۲۰ هزار واحد سهم استان فارس است‌.

    وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در اغلب شهرها زمین شناسایی شده است، گفت: در مرکز استان اقدامات لازم باید انجام شود، برخی از قطعات باید الحاق شود به صدرا و توافق با اوقاف نیز انجام شده تا زمین ۱۲۰ هزار مسکن را حل کنیم.

    وی تصریح کرد: نهضت مسکن را ‌آغاز می‌کنیم و امیدواریم در این سفر نقطه عطفی در مسکن و حمل و نقل استان به وجود آید.



    مطلب پیشنهادی

    نوید اتفاقی نو در بازار مسکن / ساخت مسکن ملی سرعت می گیرد

    نوید اتفاقی نو در بازار مسکن / ساخت مسکن ملی سرعت می گیرد

    مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی تهران گفت: برای نخستین بار دولت با روش‌های مختلفی از ظرفیت‌های تعاونی‌ها در پروژه‌های نهضت ملی مسکن استفاده می‌کند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *