جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۸:۵۷ قبل از ظهر
  • کد خبر 13825
  • پرداخت تسهیلات ۱۵۰ میلیون تومانی اشتغال روستایی
    پرداخت تسهیلات ۱۵۰ میلیون تومانی اشتغال روستایی

    پرداخت تسهیلات ۱۵۰ میلیون تومانی اشتغال روستایی

    محمدرضا شاملو عضو هیئت مدیره بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و صندوق کارآفرینی امید با بیان اینکه در این تفاهم‌نامه ما شاهد گسترش همکاری‌های بین دو بخش در اجرای طرح‌های توسعه منظومه روستایی هستیم، گفت: طبق این تفاهم‌نامه تسهیلات به متقاضیان تا سقف ۱۵۰ تومان پرداخت خواهد شد که مدت بازپرداخت این تسهیلات ۵۴ ماه است.

    او ادامه داد: خوشبختانه ما سعی کرده‌ایم از محل منابع از محل منابع واگذار شده و همچنین با همکاری صندوق کارآفرینی امید به افرادی که توسط بنیاد مسکن معرفی می‌شوند تسهیلات قرض‌الحسنه‌ای را پرداخت کنیم که خوشبختانه نرخ کارمزد این تسهیلات ۴ درصد است.

    عضو هیئت مدیره بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بیان کرد: مدت اجرای این تفاهم نامه ۱۲ ماه خواهد بود و عودت مبلغ هم ۱۵ میلیارد تومان به بنیاد مسکن است.

    شاملو  تصریح کرد:  این مبالغ به تدریج و حداقل در سه مرحله متناسب با میزان جذب به حساب صندوق کارآفرینی امید واریز خواهد شد.

    او با بیان اینکه معرفی طرح‌ها، پروژه‌ها و کسب‌وکار‌های خرد در چهارچوب طرح‌های توسعه پایدار منظومه روستایی با هدف تقویت اقتصاد محلی و توسعه ظرفیت‌های آن در پیوند با توسعه منطقه‌ای و ملی خواهد بود، گفت: آموزش تسهیلگران طرح منظومه در موضوعات مرتبط با مهارت‌های شغلی دانش کارآفرینی و ایجاد کسب‌وکار و راه‌اندازی و همچنین توسعه کسب‌وکار‌های خرد  از جمله موارد اجرای این تفاهم نامه خواهد بود.

    شاملو اظهار کرد:  پیگیری اجرای برنامه‌های آموزشی مورد نیاز برای توانمندسازی افراد متقاضی طرح در زنجیره‌های تولید خوشه‌ها، شبکه‌ها و پشتیبانی‌ها هم صورت خواهد گرفت.

    عضو هیئت‌مدیره بنیاد مسکن با بیان اینکه اقدامات لازم در خصوص تعیین کاربری اراضی مورد نیاز برای استقرار فعالیت‌های تولیدی و اقتصادی انجام می‌شود، گفت: این اقدامات در فرآیند تهیه و بازنگری طرح‌های هادی روستایی هم انجام خواهد شد.

    او اظهار کرد: رسیدگی خارج از نوبت به درخواست‌های تغییر کاربری یا الحاق به محدوده برای فعالیت‌های تولیدی و اقتصادی در چارچوب ضوابط و مقررات مربوطه هم انجام خواهد شد.

    معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بیان کرد: مطالعات منظومه روستایی به شناسایی و بستر سازی رفع محرومیت از روستا‌ها و مناطق کمتر توسعه یافته می‌انجامد. این طرح به آمایش سرزمین و ارزیابی زیرساخت‌ها برای توسعه کمک می‌کند.

    شاملو تصریح کرد:  بر اساس این تفاهم نامه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ۱۵ میلیارد تومان از منابع مالی خود را در صندوق توسعه کارآفرینی امید سرمایه گذاری می‌کند و صندوق نیز معادل دو برابر این مبلغ را به عنوان آورده در اختیار طرح‌های اشتغال زایی می‌گذارد.

    او با بیان اینکه در مجموع  ۴۵ میلیارد تومان تسهیلات به طرح‌های اشتغال زایی معرفی شده از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی پرداخت خواهد شد. اظهار کرد:  سقف این تسهیلات برای هر متقاضی ۱۵۰ میلیون تومان و دوره بازپرداخت آن ۵ سال (با احتساب ۶ ماه دوره تنفس) و میزان کارمزد آن ۴ درصد تعیین شده است.

    مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و صندوق کارآفرینی امید در مورد اجرای طرح‌های توسعه پایدار اشتغال روستایی صبح امروز یکشنبه ۱۸ مهر سال ۱۴۰۰ در محل بنیاد مسکن برگزار شد.



    مطلب پیشنهادی

    طرح ترافیک ۴۰ ساله تهران نیازمند جراحی

    طرح ترافیک ۴۰ ساله تهران نیازمند جراحی

    سالهاست که مدیران شهری برای کنترل ترافیک و تسهیل در تردد طرح ترافیک را در معابر مرکزی تهران اجرایی می‌کنند، طرحی که حالا با گذشت چهار دهه از اجرای آن به لزوم بازبینی و تغییرات این طرح اشاره می‌شود.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *