جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۴:۵۱ قبل از ظهر
  • کد خبر 15759
  • پیشنهاد تشکیل کنسرسیوم‌های مشترک دو یا چندجانبه با تضمین منافع ایران و کشورهای مشترک‌المنافع
    پیشنهاد تشکیل کنسرسیوم‌های مشترک دو یا چندجانبه با تضمین منافع ایران و کشورهای مشترک‌المنافع

    پیشنهاد تشکیل کنسرسیوم‌های مشترک دو یا چندجانبه با تضمین منافع ایران و کشورهای مشترک‌المنافع

    به گزارش برزن نیوز به نقل از  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، به درخواست «بوری کریم‌اف» رئیس شورای بین دولتی حمل و نقل کشورهای مشترک المنافع برای ملاقت با رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی، جلسه ملاقات مذکور امروز سه‌شنبه ۱۱ مرداد در محل وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.

    در این جلسه تبادل ظرفیت‌ها و توانمندی‌های دو طرف در حوزه حمل و نقل و ترانزیت مورد تأکید قرار گرفت.

    علاوه بر این با توجه به پیشنهاد کریم‌اف مبنی بر مشارکت شرکت‌های ایرانی در پروژه‌های راهسازی کشورهای مشترک المنافع، وزیر راه و شهرسازی با اشاره به پیشرفت‌ها و توانمندی‌های شرکت‌های فنی و مهندسی کشورمان علیرغم وجود تحریم‌های ظالمانه غرب، پیشنهاد کرد کنسرسیوم‌های مشترک دو یا چندجانبه شرکت‌های فنی و مهندسی با تضمین منافع دو طرف تشکیل شود.

    همچنین شهریار افندی‌زاده معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی در این ملاقات ضمن اشاره به جایگاه ویژه جغرافیایی جمهوری اسلامی ایران و قرار گرفتن در مسیر کریدورهای شمال – جنوب و شرق – غرب، آمادگی کشورمان را برای همکاری با کشورهای مشترک‌المنافع برای دسترسی آنها به دریای آزاد، خلیج فارس، دریای عمان و اقیانوس هند اعلام کرد.

    گفتنی است؛ پس از فروپاشی شوروی در سال ۱۹۹۱ سازمان کشورهای مشترک‌المنافع موسوم به CIS متشکل از ارمنستان، جمهوری آذربایجان، بلاروس، قزاقستان، قزقیزستان، مولداوی، روسیه، تاجیکستان و ازبکستان تشکیل شد.

    توسعه مناسبات اقتصادی ایران با کشورهای عضو گروه مذکور جزء اولویت‌های کشور بوده و همکاری‌های فی‌مابین در حوزه حمل‌ونقل و ترانزیت با این کشورها به‌ویژه بعد از تحولات ژئوپولیتیک اخیر، به‌منظور منافع مشترک از اهمیت بیشتری برخوردار شده است.



    مطلب پیشنهادی

    نوید اتفاقی نو در بازار مسکن / ساخت مسکن ملی سرعت می گیرد

    نوید اتفاقی نو در بازار مسکن / ساخت مسکن ملی سرعت می گیرد

    مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی تهران گفت: برای نخستین بار دولت با روش‌های مختلفی از ظرفیت‌های تعاونی‌ها در پروژه‌های نهضت ملی مسکن استفاده می‌کند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *