جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۲ قبل از ظهر
  • کد خبر 9547
  • آینده‌نگاری؛ فناوری‌ نوینی در حوزه شهرسازی معاصر
    چگونه یکی از شهر های زلزله زده ایتالیا در حال آزمایش ۵G برای محافظت در برابر لرزه های آینده است؟

    چگونه یکی از شهر های زلزله زده ایتالیا در حال آزمایش ۵G برای محافظت در برابر لرزه های آینده است؟

    شهر لاکوئیلا در ایتالیا در سال ۲۰۰۹ یکی از مخرب‌ترین زلزله‌های تاریخ خود را تجربه کرد. این شهر تا مدت‌ها توسط جرثقیل‌ها و ابزار بازسازی محاصره شده بود. اما مدتی است که شهرداری و مقامات این شهر زیبا در حال استفاده از تکنولوژی ۵G برای افزایش کنترل خود روی سلامت شهروندان در هنگام وقوع زلزله است.

     

    به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب به نقل از یورونیوز، این شهر تلاش دارد از روش ارتباطی جدیدی برای کاهش مخاطرات زلزله احتمالی بعدی استفاده کند. شرکت چینی ZTE ارائه دهنده محصولات و خدمات ارتباطی سال ۲۰۱۹ همکاری‌هایی را با لاکوئیلا برای افتتاح مرکز تحقیقات و نوآوری ۵G خود انتخاب کرده است.

    چگونه یکی از شهر‌های زلزله زده ایتالیا در حال آزمایش ۵G برای محافظت در برابر لرزه‌های آینده است؟
    بر اساس گزارشها، شرکت چینی ZTE و دانشگاه لاکوئیلا در حال آزمایش این فناوری برای مدیریت بهتر شرایط اضطراری مربوط به زمین لرزه هستند. فرضیه این همکاری این است که با استفاده از ۵G هشدار‌ها می‌تواند با سرعتی بیشتر ارسال شوند. مدیر این پروژه و استاد مهندسی مخابران دانشگاه لاکوئیلا در این خصوص می‌گوید: ما ساختمانی را تصور می‌کنیم که در نزدیکی مرکز لرزه واقع شده است. ما می‌توانیم به لطف فناوری ۵G به محض شروع زلزله و هشت ثانیه زودتر از رسیدن واقعی موج لرزه اصلی هشدار را صادر کنیم.»

     

    البته این ایده محدود به زمین لرزه‌ها نیست. در شهر‌های هوشمند آینده، محققان به دنبال راه‌هایی برای استفاده از این فناوری برای ارائه خدمات در زمینه‌های مختلف از جمله هنر هستند. هدف لاکوئیلا تبدیل شدن به آزمایشگاه زندگی مدرن است که می‌تواند از فناوری برای ارائه خدمات در زمینه‌های مختلف استفاده کند. محققان در حال آزمایش استفاده از ۵G در شش بخش، زمین لرزه، هنر، حمل و نقل، بهداشت، کشاورزی و امنیت هستند.

    چگونه یکی از شهر‌های زلزله زده ایتالیا در حال آزمایش ۵G برای محافظت در برابر لرزه‌های آینده است؟
    پیرلوگی بیوندی، شهردار لاکوئیلا، از جمله افرادی است که متقاعد شده این شهر به الگویی مدرن تبدیل خواهد شد. وی می‌گوید: «ما باید ۵G را به عنوان بخشی از پیشرفت آینده تصور کنیم که عمدتاً خدماتی موثر را ارائه می‌دهد.» اما همه ساکنان لاکوئیلا از این طرح حمایت نمی‌کنند. برای مثال برخی شایعات که اینترنت ۵G را مختل کننده سلامت می‌دانند از چنین طرحی حمایت نمی‌کنند.

    انتخاب



    مطلب پیشنهادی

    نوید اتفاقی نو در بازار مسکن / ساخت مسکن ملی سرعت می گیرد

    نوید اتفاقی نو در بازار مسکن / ساخت مسکن ملی سرعت می گیرد

    مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی تهران گفت: برای نخستین بار دولت با روش‌های مختلفی از ظرفیت‌های تعاونی‌ها در پروژه‌های نهضت ملی مسکن استفاده می‌کند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *