چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۷:۱۶ بعد از ظهر
  • کد خبر 10973
  • گرفتاری برخی از مردم در برزخ شهرداری تهران
    شهردار تهران می ترسد وارد تصمیم بزرگ شود

    کار عمرانی در شهرداری، مثل ۲ امدادی است

    مدیریت شهری کنونی تهران معتقد است که شهر جایی برای زندگی انسان است و از این‌رو باید برای آسایش او ساخته و تکمیل شود؛ درست برخلاف دوره قبل که شهر بیشتر بر مبنای خودرو تکمیل شده بود؛ از این‌رو در این دوره و به گفته معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران تقریبا تمامی طرح‌های بجامانده از دوره مدیریت شهری قبل تکمیل شده است که می‌توان به احداث زیرگذر استادمعین و گیشا اشاره کرد.

    در این خصوص و مباحث دیگر عمرانی شهر با صفا صبوری‌دیلمی، معاون شهردار تهران اظهار‌کرد: کار عمرانی در شهرداری تهران مثل دو امدادی است، یعنی امکان دارد که کار در دوره‌ای از مدیریت شهری آغاز و در دوره دیگری تمام شود.

    وی با مقایسه طرح‌های عمرانی شهرداری با دیگر نهادها، تصریح‌کرد: اجرای پروژه‌های شهری به خاطر مسایل احجام، اعتبار تخصیص یافته و موضوع رفع معارض از شرایط خاص برخوردار است؛ ما برای اجرای طرح عمرانی شهری ناچار به خرید املاک مردم هستیم و از آنجا که مردم به خانه‌هایشان حس تعلق خاطر دارند، نمی‌خواهیم با استفاده از قانون به زور متوسل شویم؛ این موضوع را یکی از دلایل به تاخیر افتادن طرح‌های عمرانی پایتخت است، ۷۰ ملک در یکی از پروژه‌ها رفع معارض شد اما به خاطر ۹ معارض دیگر افتتاح آن ۶ ماه به تاخیر افتاد.

    معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در ادامه به مقایسه وسعت شهر تهران و کشور سنگاپور پرداخت و افزود: تهران ۱۰۰ کیلومتر مربع وسیع‌تر از این کشور است و در این شهر به طور طبیعی کار کردن سخت است؛ در بیلانی که برای پروژه‌های تمام شده داده می‌شود باید به مردم اعلام شود که چقدر املاک خریداری و رفع معارض شده است تا مردم حجم کار به درستی درک کنند.

    صبوری با ذکر مثالی افزود: در پروژه بزرگراه شهید رستگار ۸۵۰ خانه خریداری کردیم که به پول امروز بالغ بر پنج هزار میلیارد تومان قیمت آن است و مردم باید بدانند این پول‌هایی که به شهرداری می‌دهند، کجا خرج می‌شود.

    در ادامه وی با بیان اینکه ما رویه‌ای اتخاذ کرده‌ایم که پروژه‌ها را با قیمت ارزان‌تر تمام کنیم، گفت: در این فرآیند اتفاقا قیمت تمام شده را با بالابردن کیفیت پایین‌تر آوردیم؛ مثلا هزینه پروژه‌ای را هشت میلیارد تومان برآورد کردند که ما با متد مدیریتی توانستیم آن را زیر سه میلیارد تومان انجام دهیم.

    معاون شهردار تهران با بیان اینکه شهرداری تهران چهار کارخانه آسفالت با ۳۵۰ پرسنل دارد، یادآور‌شد: این کارخانه‌ها سالیان سال غیرفعال بود و شهرداری مجبور شده بود آسفالت را از بخش خصوصی به میزان ۱.۷ برابر گران‌تر بخرد؛ با فعال کردن این کارخانه‌ها، ما قیر را از بخش خصوصی خریدیم و به صورت متمرکز تولید آسفالت با کیفیتی مطلوب را از سر گرفتیم.

    صبوری در پایان خاطرنشان‌کرد: قیمت تمام‌شده هر تن آسفالت برای شهرداری تهران هم‌اکنون ۳۰۰ هزار تومان است در حالی که هر تن آسفالت بخش خصوصی در سال ۱۳۹۷ حدود ۵۰۰ هزار تومان بود؛ با این مدل یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن از ابتدای سال ۹۸ تا به امروز در تهران آسفالت تولید و توزیع کرده‌ایم و می‌توان گفت که تقریبا مساله تامین آسفالت تهران حل شده است.



    مطلب پیشنهادی

    شهر کرج در فهرست ۱۰ شهر برتر نوسازی مسکن معرفی شد

    شهر کرج در فهرست ۱۰ شهر برتر نوسازی مسکن معرفی شد

    رئیس اداره برنامه‌ریزی مسکن و بازآفرینی اداره کل راه و شهرسازی استان البرز از انتخاب شهر کرج به عنوان ۱۰ شهر برتر در زمینه عملکرد کلی نوسازی مسکن در سطح کشور خبر داد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *