جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۴:۰۱ بعد از ظهر
  • کد خبر 13472
  • کار غیرقانونی و غیرکارشناسی «پل صدر» را تکرار نکردیم/ تکمیل ۲۵ کیلومتر شبکه جمع آوری آب‌های سطحی
    کار غیرقانونی و غیرکارشناسی «پل صدر» را تکرار نکردیم/ تکمیل ۲۵ کیلومتر شبکه جمع آوری آب‌های سطحی

    کار غیرقانونی و غیرکارشناسی «پل صدر» را تکرار نکردیم/ تکمیل ۲۵ کیلومتر شبکه جمع آوری آب‌های سطحی

    محمد علیخانی، که در گردهمایی طرفداران محمد سالاری از کاندیدهای انتخابات شورای شهر (دور ششم) سخنرانی می‌کرد، با اشاره به بخشی از این پروژه‌ها، گفت: «توسعه حمل و نقل و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام ماننند بزرگراه شهید رستگار از این جمله هستند. این بزرگراه ۱۲ سال پیش گلنگ خورده بود اما رها شده بود. در حالی که کل پروژه با ۳۰۰ میلیارد تومان اجرایی شد که تنها ۵۰۰ میلیارد تومان برای رفع مسئله معارضین هزینه شد.»

    وی با اشاره به انتقادهایی که به شورای شهر در زمینه‌ی تلاش برای احداث نکردن اتوبان‌های بزرگ وارد می‌شوند، گفت: «در این دوره کارهای غیرقانونی و غیرکارشناسی مانند «پل صدر» را تکرار نکردیم و به دنبال رویکردهای انسان محوری بودیم.»

    رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر، افزود: «اکثر ایستگاه‌های افتتاح شده به آسانسور مجهز شدند. توجه به تاب آوری و ایمنی شهر در دستور کار ما قرار گرفت. همه دیدم که سیل شیراز چه تلفاتی به جا گذاشت و این اتفاق می‌توانست در تهران هم تکرار شود.»

    علیخانی افزود: «ساماندهی مسیل‌های سیلاب‌ها را در دستور کار گذاشتیم؛ ضمن اینکه حدود ۲۵ کیلومتر شبکه جمع آوری آب‌های سطحی را تکمیل کردیم و بیشتر اعتبار را به ایمن‌سازی اختصاص دادیم.»

    وی با بیان اینکه برخی از خطوط مترو نمایشی افتتاح شده بودند، گفت: «بخشی از خط ۷ فاقد هواکش و امکانات دیگر بود و خط ۶ هم برای بهره‌برداری مشکل داشت. به همین دلیل تا ایمنی کامل نشد، اجازه‌ی افتتاح آنها را ندادیم.»

    رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران، با اشاره به ساخت واگن‌های شهری در داخل، گفت: «۷۰ درصد قطعات ساخت واگن از خارج وارد می‌شدند که این برای کشور نیاز ارزی ایجاد کرده بود. به همین دلیل، ساخت واگن‌های ملی را کلید زدیم. در حال حاضر ۸۵ درصد واگن‌ها در داخل ساخته می‌شوند. شاید این اقدام‌ها مانند پل صدر به چشم نیایند.»

    وی افزود: «همچنین ۲۵۰ دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس برای حمل و نقل تهران تهیه کردیم؛ اتوبوس‌هایی که به صورت جداگانه برای آن‌ها فیلتر جذب دوده و رمپ ورود و خروج معلولان را نصب کردیم.»



    مطلب پیشنهادی

    نوید اتفاقی نو در بازار مسکن / ساخت مسکن ملی سرعت می گیرد

    نوید اتفاقی نو در بازار مسکن / ساخت مسکن ملی سرعت می گیرد

    مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی تهران گفت: برای نخستین بار دولت با روش‌های مختلفی از ظرفیت‌های تعاونی‌ها در پروژه‌های نهضت ملی مسکن استفاده می‌کند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *