جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۶:۳۳ قبل از ظهر
  • کد خبر 9690
  •  کدام کشورها بهترین مزایای بیکاری را دارند؟
     کدام کشورها بهترین مزایای بیکاری را دارند؟

     کدام کشورها بهترین مزایای بیکاری را دارند؟

    در ایران گزارشی رسمی  ارایه نشده!

    با نگاهی به لیست کشورهای عضو سازمان همکاری و توسعه اقتصادی در خصوص میزان پرداخت بیمه بیکاری مشاهده می‌شود که پرتغال بالاترین میزان، و ایالات متحده پایین‌ترین میزان از حقوق اصلی افراد بیکار شده در طول شش ماه را پرداخت می‌کنند.

     

    در حال حاضر دولت استرالیا در واکنش به شرایط ایجاد شده به واسطه شیوع ویروس کرونا، میزان پرداختی به بیکاران را دو برابر کرده است. به صورت موقت، افرادی که مشمول دریافت بیمه بیکاری در این دوران هستند، بدون احتساب کمک اجاره و پرداختی خانواده، می‌توانند به جای ۵۶۶ دلار برای دو هفته، نرخ پایه ۱۱۱۶ دلار دریافت کنند.

     

    با نگاهی به داده‌های ارائه شده توسط سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD) مشاهده می‌شود میزان مبلغی که مشمولان بیمه بیکاری در طول شش ماه با احتساب حق مسکن و پرداختی والدین می‌توانند دریافت کنند، بسیار پایین‌تر از بسیاری کشورهای توسعه‌یافته است.

     

    گفتنی است که این مزایای بیکاری در استرالیا، بین ۲۷ درصد برای افراد مجرد بدون فرزند و ۶۰ درصد از حداقل دستمزد آنها برای افرادی که دارای همسر و دو فرزند هستند، برای شش ماه از دوران بیکاری آنها در نظر گرفته می‌شود.

     

    با این حال، جالب توجه است که در این رتبه‌بندی، ایالات متحده پایین‌تر از استرالیا قرار دارد و افراد مجرد در طول شش ماه بیکاری خود، تنها ۵ درصد از دستمزد اصلی خود را می‌توانند دریافت کنند.

     

    در بین کشورهای عضو سازمان همکاری و توسعه اقتصادی، کشورهای پرتغال، آلمان و فرانسه در صدر لیست دارای بهترین شرایط مزایای بیکاری قرار دارند و هر کدام به ترتیب، ۷۵، ۵۹ و ۶۲ درصد از حقوق اصلی دریافتی توسط افراد مجرد را در طول شش ماه بیکاری آنها پرداخت می‌کنند.

    اما در ایران گزارش رسمی در باره بیکاران بخصوص بعد از شیوع کرونا در دست نبست و دولت هم هنوز برنامه

    مدونی برای حل مشکل  بیمه بیکاری ارایه نداده !

    باید منتظر تشکیل مجلس جدید باشیم تا ببینیم ایا نمایندگان تازه نفس طرحی ارایه می دهند یا دولت لایحه را به صحن علنی مجلس می فرستند!

    یا حکایت همچنان باقی است !



    مطلب پیشنهادی

    نوید اتفاقی نو در بازار مسکن / ساخت مسکن ملی سرعت می گیرد

    نوید اتفاقی نو در بازار مسکن / ساخت مسکن ملی سرعت می گیرد

    مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی تهران گفت: برای نخستین بار دولت با روش‌های مختلفی از ظرفیت‌های تعاونی‌ها در پروژه‌های نهضت ملی مسکن استفاده می‌کند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *