جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۹:۵۴ بعد از ظهر
  • کد خبر 6851
  • آینده شهرهای اسلامی چگونه است؟
    آینده شهرهای اسلامی چگونه است؟

    یزد به شبکه جهانی شهرهای یادگیرنده پیوست

     جعفر امینی‌مقدم صبح امروز در نشست عضویت یزد در شبکه جهانی شهرهای یادگیرنده اظهار داشت: در اجرای سیاست‌های فرهنگی، اجتماعی شورای شهر، از حدود یک سال قبل تلاش برای حضور در شبکه شهرهای یادگیرنده جهان را شروع کردیم.

    مدیر مرکز خلاقیت و فناوری های نوین شهری شهرداری یزد با تاکید بر اینکه آموزش می‌تواند زیربنای توسعه پایدار و ترقی یک جامعه باشد گفت: این آموزش‌ها باید کاملا منطبق با آموزه‌های دینی و ملی ما باشد.

    امینی مقدم خاطرنشان کرد: شعار این شبکه آموزش مادام العمر است به گونه‌ای که شهروندان همیشه آموزش ببینند و صرفا منحصر به آموزش و پرورش و دانشگاه نباشد، البته شهر هم باید به گونه‌ای برای شهروندان زمینه یادگیری را فراهم نماید.

    وی افزود: اوایل امسال، سایت یونسکو باز شد و تلاش‌های ما از قبل منجر شده بود که آیتم‌های لازم را جمع‌آوری کرده و سریعا این اطلاعات به کمیسیون ملی یونسکو ارسال شد.

    مدیر مرکز خلاقیت و فناوری های نوین شهری شهرداری یزد ادامه داد: پرونده یزد و شهرهای دیگر به پاریس رفت و خوشبختانه سه شهر از ایران توانستند جواز حضور در شبکه جهانی شهرهای یادگیرنده را داشته باشند در صورتی که در چهار سال گذشته تنها یک یا دو شهر از ایران توانسته بودند این ظرفیت را کسب کنند.

    وی گفت: این یک پتانسیل برای شهر یزد است که نیاز به جدیت و تلاش و هم افزایی تمام ادارات و بخش‌های مختلف استان است تا بتوانیم نهایت استفاده از این ظرفیت را به عمل آوریم.

    در پایان این مراسم، لوح عضویت یزد در شبکه جهانی شهرهای یادگیرنده توسط دبیرکل یونسکو در ایران به جمال الدین عزیزی بندرآبادی شهردار یزد تحویل شد.

    تسنیم



    مطلب پیشنهادی

    طرح ترافیک ۴۰ ساله تهران نیازمند جراحی

    طرح ترافیک ۴۰ ساله تهران نیازمند جراحی

    سالهاست که مدیران شهری برای کنترل ترافیک و تسهیل در تردد طرح ترافیک را در معابر مرکزی تهران اجرایی می‌کنند، طرحی که حالا با گذشت چهار دهه از اجرای آن به لزوم بازبینی و تغییرات این طرح اشاره می‌شود.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *