جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۴:۰۲ بعد از ظهر
  • کد خبر 6743
  • رایزنی برای پیشبرد طرح مدیریت یکپارچه شهری
    تصویب لایحه مدیریت یکپارچه شهری

    یکپارچگی دستگاه های خدمات رسان، کلید رهایی دولت از مشکلات مدیریت شهری

    به گزارش برزن نیوز محمد جواد کولیوند در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در مورد تعلل دولت در ارائه لایحه جامع مدیریت شهری به مجلس، گفت: دولت سال‌ها وعده ارائه این لایحه را به مجلس داده اما متاسفانه هنوز محقق نشده و کمیسیون شوراها مجبور به تدوین طرح جامع مدیریت شهری شد.

    رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت اصلاح ساختار فعلی، افزود: طرح جامع مدیریت شهری به مدت یک و سال نیم در کمیسیون شوراها بررسی شد اما در صحن علنی تصویب نشد و کلیات آن رد شد.

    دولت به دنبال نجات و رهایی از مشکلات مدیریت شهری است باید دستگاه‌های خدمات‌رسان را واحد کند

    وی با بیان اینکه اگر دولت به دنبال نجات و رهایی از مشکلات مدیریت شهری است باید دستگاه‌های خدمات‌رسان را واحد کند، ادامه داد: یعنی خدمات را از پنجره واحد ارائه و نظام خدمات‌رسانی را متحول کند و مانند کشورهای توسعه‌یافته اموراتی مانند برق، آب، بیمارستان، مخابرات، بانک و شهرداری باید تحت نظر یک پنجره و نظارت باشد.

    نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر خدمات از یک پنجره واحد ارائه شود مجلس درگیر نمی‌شود و شوراهای شهرها به عنوان پارلمان‌های محلی بر امور نظارت می‌کنند.

    بررسی لایحه جامع مدیریت شهری در کمیسیون شوراها به سرعت انجام می‌شود

    وی یادآور شد: اگر دولت لایحه جامع مدیریت شهری را به مجلس ارائه کند به دلیل اینکه بر روی طرح جامع مدیریت شهری مدت‌ها بررسی‌های کارشناسانه صورت گرفت، تجربه طرح را داشتیم و اغلب مواد طرح در لایحه پیش‌بینی شده بنابراین روند بررسی لایحه در کمیسیون طولانی نخواهد بود و به سرعت انجام خواهد شد.



    مطلب پیشنهادی

    طرح ترافیک ۴۰ ساله تهران نیازمند جراحی

    طرح ترافیک ۴۰ ساله تهران نیازمند جراحی

    سالهاست که مدیران شهری برای کنترل ترافیک و تسهیل در تردد طرح ترافیک را در معابر مرکزی تهران اجرایی می‌کنند، طرحی که حالا با گذشت چهار دهه از اجرای آن به لزوم بازبینی و تغییرات این طرح اشاره می‌شود.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *