شنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۷:۰۴ قبل از ظهر
  • کد خبر 10319
  • غلبه رویکرد خودرو محوری در تهران
    غلبه رویکرد خودرو محوری در تهران

    ۲ درخواست فوری رئیس شورای شهر تهران از وزارت نفت و بانک مرکزی

     به گزارش برزن نیوز به نقل از ایمنا، محسن هاشمی امروز (یکشنبه) در جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه، موج جدید بیماری کرونا موجب افزایش ابتلاء، شرایط حاد بیماری و درگذشت شهروندان شده، اظهار کرد: هم در بعد خودمراقبتی مردم و رعایت فاصله اجتماعی و هم از منظر تمهیدات مدیریتی کشور با چالش مواجه هستیم و اگر با همین روند هفته‌های اخیر شیوع کرونا افزایش یابد، زیرساخت‌های درمانی و سلامت کشور پاسخگوی بیماران نخواهد بود.

    وی افزود: در این شرایط حمل‌ونقل عمومی یکی از گلوگاه‌های انتقال ویروس کروناست که با توجه به تعطیلی نشدن فعالیت‌های اقتصادی و اداری با تصمیم ستاد ملی کرونا، تنها راه کاهش ابتلای شهروندان، افزایش ظرفیت سیستم حمل‌ونقل عمومی است که در سالهای اخیر با کاهش منابع و اعتبارات آن، کمبود ناوگان عمومی به شدت احساس می‌شود.

    تعطیلی کارخانه واگن‌سازی تهران موجب شرمندگی مسئولان است

    رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به ورود دو رام قطار جدید در خطوط مترو تهران تصریح کرد: روز گذشته و با تحویل آخرین قطارهای در دست ساخت شرکت واگن سازی تهران، این کارخانه مهم داخلی بدلیل اجرایی نشدن قرارداد ساخت ۶۵۰ واگن که مدتهاست در چرخه بورکراسی سیستم بانکی و دولتی مانده، تعطیل شد.

    وی اضافه کرد: تعطیلی کارخانه واگن سازی تهران که بیش از هزار واگن را برای متروی تهران تولید کرده، با وجود توصیه مقام معظم رهبری جهت حمایت از مترو در سال جهش تولید باید موجب شرمندگی مسئولان مربوطه شود.

    انتظار شهروندان از بانک مرکزی و وزارت نفت

    هاشمی با بیان اینکه انتظار روشن شهروندان تهران از مسئولان بانک مرکزی و وزارت نفت، تسریع و تسهیل در بخش اعتبارات حمل‌ونقل عمومی تهران است، ادامه داد: در صورتی که بانک مرکزی ظرف امروز و فردا، دستور انتشار یک‌هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت تأمین اتوبوس و مترو را برای تهران توسط بانک رفاه صادر نکند، این اعتبار که مربوط به سال ۹۸ است، باطل خواهد شد و وضعیت فعلی اتوبوس و متروی تهران نیز با چالش مواجه می‌شود.

    رئیس شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: از وزارت نفت که سرانجام پرداخت یارانه ناشی از صرفه جویی سوخت توسط مترو را براساس مصوبه شورای اقتصاد از سال گذشته آغاز کرده، درخواست داریم با توجه به لزوم رعایت فاصله اجتماعی در مترو، در معیار پرداخت یارانه که براساس شرایط پیک مسافری قبل از کرونا بوده تجدید نظر کرده و مبنای محاسبه پرداخت یارانه را در مترو با شرایط جدید و لزوم رعایت فاصله اجتماعی مورد تجدید نظر قرار دهد.

    هاشمی همچنین درگذشت سهیل گوهری از کارکنان ستاد سمن‌های شورای شهر تهران را به خانواده وی تسلیت گفت.



    مطلب پیشنهادی

    طرح ترافیک ۴۰ ساله تهران نیازمند جراحی

    طرح ترافیک ۴۰ ساله تهران نیازمند جراحی

    سالهاست که مدیران شهری برای کنترل ترافیک و تسهیل در تردد طرح ترافیک را در معابر مرکزی تهران اجرایی می‌کنند، طرحی که حالا با گذشت چهار دهه از اجرای آن به لزوم بازبینی و تغییرات این طرح اشاره می‌شود.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *