جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۲:۰۶ قبل از ظهر
  • کد خبر 5060
  • بازآفرینی و نوسازی بافت فرسوده یکی از سیاست‌های مهم وزارت راه و شهرسازی
    زنگ خطربافت فرسوده کرمانشاه زده شد

    ۳۱ درصد بافت شهری استان کرمانشاه ناکارآمد است

    مسعود شریفی در نشست شورای اداری که در مرز خسروی برگزار شد با اشاره به تشکیل ستاد بازآفرینی شهری در سطح استان اظهار داشت: طی سال گذشته طرحهای توانمندسازی با اعتباری معادل ۱۷ میلیارد تومان اجرا شد.

    مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه عنوان کرد: امسال نیز ۱۰ طرح در سطح استان با اعتباری معادل ۱۵ میلیارد تومان در حال پیگیری است.

    شریفی از تهیه و تصویب طرح جامع اقدام مشترک استان خبرداد و گفت: از ۲۷۶۴ واحد سهم استان از بازآفرینی حدود ۵۰۰ واحد در زمینهای دولتی پیش‌بینی شده است که ۳۰۰واحد در زمینهای دولتی غیر از وزارتخانه و مابقی در زمینهای وزارتخانه است.

    وی با اشاره به وضعیت مسکن مهرهای بیش از ۲۵ هزار نفر جمعیت در سطح استان بیان کرد: در زمینه مسکن مهر بیش از ۲۵ هزار نفر در سطح استان ۴۵ هزار و ۵۸۲ واحد وجود دارد که تاکنون ۳۶ هزار و ۱۸۲ واحد تحویل شده بود و امروز ۱۰۰۰ واحد افزوده شد.

    شریفی گفت: در مجموع ۸۴۰۰ واحد باقی مانده است که حدود ۳۱۵۶ درصد زیر ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و فاقد متقاضی هستند و ۱۴۸۰ مورد نیز پرونده قضایی دارند.

    مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه افزود: تا پایان سال ۸۰۰ تا ۹۰۰ واحد دیگر به بهره‌برداری می‌رسد و مابقی مساکن مهر تا سال آینده افتتاح می‌شود.

    وی با اشاره به اینکه اکنون ۵۵ طرح بازسازی با اعتبار ۴۸ میلیارد تومان در مناطق زلزله‌زده در حال اجرا هستند گفت: این طرحها شامل راه و ساختمانهای اداری هستند.



    مطلب پیشنهادی

    طرح ترافیک ۴۰ ساله تهران نیازمند جراحی

    طرح ترافیک ۴۰ ساله تهران نیازمند جراحی

    سالهاست که مدیران شهری برای کنترل ترافیک و تسهیل در تردد طرح ترافیک را در معابر مرکزی تهران اجرایی می‌کنند، طرحی که حالا با گذشت چهار دهه از اجرای آن به لزوم بازبینی و تغییرات این طرح اشاره می‌شود.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *