جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۶:۵۲ قبل از ظهر
  • کد خبر 6480
  • صدور سند مالکیت برای خانه‌های محلات کم‌برخوردار
    صدور سند مالکیت برای خانه‌های محلات کم‌برخوردار

    ۵۴۳ شهر در کشور در طرح بازآفرینی قرار دارند

    به گزارش برزن نیوز از ایسنا، سید محمد پژمان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مردم برای رفاه باید مدیریت شهری را حمایت کنند و هر مقدار که در شهر هزینه شود به نفع خودشان خواهد بود و منجر به افزایش سرمایه خواهد شد.

    معاون وزیر راه و شهر سازی ادامه داد: ۲۷۰۰ محله در کشور با ۱۴۰ هزار هکتار وسعت و ۲۰ میلیون نفر جمعیت در محدوده بافت فرسوده واقع شده است.

    پژمان اظهار کرد: امسال ۱۰۰ هزار فقره تسهیلات ارزان قیمت برای نوسازی واحدها در محلات بافت فرسوده شهری در نظر گرفته شده است.

    وی تصریح کرد: در محدوده بافت فرسوده و بازآفرینی بحث‌های زیر ساختی و زیر بنایی نیز انجام می‌شود و ۸۰۰ پروژه در سطح کشور در جریان ساخت داریم.

    مدیرعامل بازآفرینی شهری خاطرنشان کرد: از محل منابع دولتی که تأمین شده در قالب تبصره ۱۸ دولت ۱۵۰۰ پروژه نیز آغاز عملیات اجرایی و انعقاد قرارداد انجام شده که امید می‌رود در مجموع ۲۳۰۰ پروژه در کشور برای رفاه حال مردم در محلات فرسوده انجام شود.

    پژمان اضافه کرد: برای محلات فرسوده و بازسازی خانه‌ها از منابع دولتی پول در اختیار بانک‌های مسکن قرار دارد و ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات با نرخ ۹ درصد و اگر مردم بیشتر تسهیلات بخواهند تا ۲۰۰ میلیون ریال با نرخ ۱۸ درصد به آنان پرداخت می‌شود.

    وی بیان کرد: ۵۴۳ شهر در کشور که بالای ۵۰ هزار نفر جمعیت داشته و با ۱۴۰ هزار هکتار وسعت در طرح بازآفرینی قرار دارند.

     



    مطلب پیشنهادی

    طرح ترافیک ۴۰ ساله تهران نیازمند جراحی

    طرح ترافیک ۴۰ ساله تهران نیازمند جراحی

    سالهاست که مدیران شهری برای کنترل ترافیک و تسهیل در تردد طرح ترافیک را در معابر مرکزی تهران اجرایی می‌کنند، طرحی که حالا با گذشت چهار دهه از اجرای آن به لزوم بازبینی و تغییرات این طرح اشاره می‌شود.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *