جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۴:۵۱ بعد از ظهر
  • کد خبر 9708
  • ‍ نظارت‌های دقیق زیست محیطی گامی در جهت بهبود وضعیت مدیریت پسماند
    ‍ نظارت‌های دقیق زیست محیطی گامی در جهت بهبود وضعیت مدیریت پسماند

    ‍ نظارت‌های دقیق زیست محیطی گامی در جهت بهبود وضعیت مدیریت پسماند

    پورمردان مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان  گفت: با توجه به معضلات زیست محیطی و بهداشتی و مدیریت پسماند در استان اعم از حوزه سیستان و نیز حوزه بلوچستان و پیرو پیگیری‌های حقوقی و قضایی ارگان‌های ناظر، موضوع قصور برخی شهرداری‌ها در بعضی از شهر‌های استان در رابطه با بحث مدیریت اجرایی پسماند‌های عادی شهری، محرز شد.

    مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان افزود: به استناد ماده هفت قانون مدیریت پسماند با موضوع مدیریت اجرایی پسماند‌های عادی در شهر‌ها و حریم آن‌ها بر عهده شهرداری‌ها می‌باشد.

    او ادامه داد: لذا دستگاه‌های نظارتی به استناد ماده فوق الذکر، موضوع معضلات زیست محیطی مدیریت غیراصولی پسماند را در مراجع قضایی طرح، و خواستار بهبود وضعیت مدیریت پسماند و رعایت استاندارد‌های مربوطه شدند. بگونه‌ای که تعدادی از شهرداری‌های شهر‌های استان، ضمن احراز قصور در عملکرد و مقصر شناخته شدن، مکلف به رفع معضلات موجود در زمینه پسماند شدند.

    پورمردان تصریح کرد: با عنایت به اهمیت موضوع در همین رابطه، در صورت عدم رفع مشکلات موجود، طرح دعوی قضایی تعدادی دیگر از شهرداری‌های استان در دستورکار قرار دارد.



    مطلب پیشنهادی

    طرح ترافیک ۴۰ ساله تهران نیازمند جراحی

    طرح ترافیک ۴۰ ساله تهران نیازمند جراحی

    سالهاست که مدیران شهری برای کنترل ترافیک و تسهیل در تردد طرح ترافیک را در معابر مرکزی تهران اجرایی می‌کنند، طرحی که حالا با گذشت چهار دهه از اجرای آن به لزوم بازبینی و تغییرات این طرح اشاره می‌شود.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *