چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲:۲۴ بعد از ظهر
  • کد خبر 8179
  • ساخت 1 میلیون مسکن در سال به کجا رسید؟/ دولت تا امروز به 30 درصد وعده خود عمل کرده است
    ساخت ۱ میلیون مسکن در سال به کجا رسید؟/ دولت تا امروز به ۳۰ درصد وعده خود عمل کرده است

    آقای اسلامی جنابعالی وزارتخانه را با شرکت ساختمانی اشتباه گرفته اید

    محمود اولاد پژوهشکر اقتصاد شهری در یاداشتی کوتاه به برزن نیوز در مورد اظهارات وزیر راه و. شهرسازی پاسخ داده است.

    وزیر محترم راه و شهرسازی، اخیرا فرموده اند که دیگر هیچ زمین دولتی ارزانی نمانده است که بتوانیم برای دهکهای پایین مسکن تولید کنیم! همینطور در پاسخ به این نقد که اقدام ملی مسکن، مبالغ بالایی برای ثبت نام لازم دارد، فرموده اند خب معلومه هرکسی خانه میخواهد باید پول داشته باشد!

    جناب آقای اسلامی
    ١- جنابعالی وزارتخانه را با شرکت ساختمانی اشتباه گرفته اید! مدیرعامل شرکت ساختمانی، برای کسانی که “پول” دارند، خانه می سازد ولی وزیر یک وزارتخانه برای جایی که شرکت ساختمانی خصوصی ناتوان در رفع مشکل است، سیاستگذاری می کند!
    ٢-خدا نیامرزد کسی را که سطح وظیفه وزارت را به “مالک کردن همه و ساخت و واگذاری مسکن” تقلیل داد که شما هم امروز، ناتوان از ادامه آن راه، بفرمایید زمین گران است و نمی توانیم برای قشر پایین مسکن بسازیم!
    ٣- جناب وزیر! توصیه میکنم دست از شرکت داری بردارید. کاری که بخش خصوصی بسیار بهتر از شما بلد است را انجام ندهید. باور بفرمایید اگر کسی ٧٠ میلیون ابتدا و در طول دو سال دوره ساخت ١۴٠ میلیون دیگر پرداخت کند، در اکثر شهرها، به راحتی بخش خصوصی برایش فراهم می کند. تهران هم که گران است و حتی شما هم نتوانستید کاری کنید، خب بخش خصوصی هم شاید نتواند! دست از شرکت داری بردارید و به سیاست گذاری بخش مسکن بپردازید. تدبیری بیاندیشید که بازار کار خودش را در مهیا کردن سرپناه برای همگان درست انجام دهد.



    مطلب پیشنهادی

    شهر کرج در فهرست ۱۰ شهر برتر نوسازی مسکن معرفی شد

    شهر کرج در فهرست ۱۰ شهر برتر نوسازی مسکن معرفی شد

    رئیس اداره برنامه‌ریزی مسکن و بازآفرینی اداره کل راه و شهرسازی استان البرز از انتخاب شهر کرج به عنوان ۱۰ شهر برتر در زمینه عملکرد کلی نوسازی مسکن در سطح کشور خبر داد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *