پنجشنبه , ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۷:۵۳ بعد از ظهر
  • کد خبر 8793
  • اتمام بررسی تبصره‌های بودجه شهرداری تهران در کمیسیون فرهنگی شورای شهر
    اتمام بررسی تبصره‌های بودجه شهرداری تهران در کمیسیون فرهنگی شورای شهر

    اتمام بررسی تبصره‌های بودجه شهرداری تهران در کمیسیون فرهنگی شورای شهر

    حجت نظری  درباره جلسه روز گذشته کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران، اظهار کرد: با توجه به اینکه در ایام بررسی بودجه سال ۹۹ شهرداری هستیم، نخستین دستور جلسه کمیسیون، بررسی تبصره‌های بودجه و پیشنهادات کمیته‌های فرهنگی و اجتماعی بود.

    وی ادامه داد: در این جلسه توانستیم ۳۹ تبصره بودجه را مرور کنیم و با پیشنهادات اعضای کمیسیون به جمع‌بندی برسیم. در برخی موارد پیشنهاد حذف تبصره‌ها و در برخی موارد پیشنهاد اصلاح و الحاق داشتیم و در نهایت مقرر شد مصوبات کمیسیون امروز به هیئت رئیسه شورای شهر اعلام شود.

    سخنگوی کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران تصریح کرد: بودجه شهرداری شامل سه بخش منابع، مصارف و تبصره‌هاست و هر یک از کمیسیون‌ها به صورت مستقل محتوای آنها را بررسی و نظرات خود را در کمیسیون تلفیق اعلام می‌کنند. این نظرات ممکن است در کمیسیون مذکور پذیرفته یا رد شوند اما هر بخشی که رأی  بیاورد به عنوان پیش نویس نهایی در صحن شورا بررسی خواهد شد.

    نظری خاطرنشان کرد: موضوع دیگری که در دستور کار کمیسیون قرار داشت اما فرصت بررسی آن فراهم نشد مربوط به «مجتمع‌های صنایع خلاق» بود. این موضوع یکی از رویکردهای کمیسیون فرهنگی و اجتماعی است که در سال آینده در چند نقطه شهری با محورهای مختلف صنایع خلاق ایجاد شود و از این طریق بتوان فعالیت‌های بزرگ مقیاس را با مشارکت مردم، فعالان بخش خصوصی و سازمان‌های مردم نهاد رقم بزند.

    وی ادامه داد: این اتفاق می‌توانددر سال آینده تهران را از منظر اجتماعی و فرهنگی متحول کرده و زمینه ساز بروز و ظهور صنایع خلاقی باشد که بتوانند هم از نظر اقتصادی باعث رونق شوند و هم از نظر فرهنگی چهره و محتوای متفاوتی را در تهران ایجاد کنند.

    تسنیم



    مطلب پیشنهادی

    شهر کرج در فهرست ۱۰ شهر برتر نوسازی مسکن معرفی شد

    شهر کرج در فهرست ۱۰ شهر برتر نوسازی مسکن معرفی شد

    رئیس اداره برنامه‌ریزی مسکن و بازآفرینی اداره کل راه و شهرسازی استان البرز از انتخاب شهر کرج به عنوان ۱۰ شهر برتر در زمینه عملکرد کلی نوسازی مسکن در سطح کشور خبر داد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *