جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۴ قبل از ظهر
  • کد خبر 9494
  • توضیح پلیس در مورد صنوف مجاز به فعالیت پایتخت از شنبه
    توضیح پلیس در مورد صنوف مجاز به فعالیت پایتخت از شنبه

    اجاره پیاده راه‌های پایتخت منتفی شد

    در جریان دویست و یازدهمین جلسه شورای شهر تهران جزئیات لایحه محرک اقتصادی شهرداری تهران در شرایط کرونا مورد بررسی قرار گرفت.

    ماده ۸ این بسته پیشنهادی شهرداری را مجاز می داند که درخصوص فضاهای مربوط به فضاهای ناتمام شهری”نظیر پارکینگ تجهیز نشده، خیابان ساخته نشده، اراضی حاصل از اصلاح املاک در زمان تخریب و نوسازی و…” با درنظر گرفتن صرفه و صلاح شهر و تا زمان مرتفع شدن موانع اجرای آن طرح، مجوز بهره برداری موقت بخش خصوصی از فضاهای فوق را وفق آیین نامه مالی-معاملاتی صادر کند.

    پیشنهاد حذف این ماده در جلسه شورای شهر مورد بررسی قرار گرفت.

    حجت نظری درباره این ماده گفت: اگر این پروژه ها به بخش خصوصی واگذار شوند، فرایند رشد متوقف می شود چرا که بسیاری از پروژه ها با شرایط مشابهی مواجه هستند و باید درباره این موضوع تجدید نظر صورت گیرد.

    محمد سالاری نیز درباره حذف این ماده گفت: شهرداری تهران اینکه برخی املاک را برای اجرای طرح های شهری تملک کند و آنها را اجاره بدهد به شدت مورد نارضایتی مردم قرار می گیرد. بخشی از آن مربوط به پیاده راه ها است که حق به شهر در آن مطرح است و پیاده راه ها اماکن عمومی هستند.

    در نهایت ماده ۸ لایحه بسته محرک اقتصادی با رای اکثریت اعضای شورای شهر حذف شد.



    مطلب پیشنهادی

    نوید اتفاقی نو در بازار مسکن / ساخت مسکن ملی سرعت می گیرد

    نوید اتفاقی نو در بازار مسکن / ساخت مسکن ملی سرعت می گیرد

    مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی تهران گفت: برای نخستین بار دولت با روش‌های مختلفی از ظرفیت‌های تعاونی‌ها در پروژه‌های نهضت ملی مسکن استفاده می‌کند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *