جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۷ بعد از ظهر
  • کد خبر 9704
  • اجباری بودن ماسک در حمل و نقل عمومی / با متخلفان برخورد می شود
    اجباری بودن ماسک در حمل و نقل عمومی / با متخلفان برخورد می شود

    اجباری بودن ماسک در حمل و نقل عمومی / با متخلفان برخورد می شود

    محمد اسلامی در حاشیه مراسم بهره برداری از ۸۸ دستگاه ناوگان ریلی اظهار کرد: ابلاغیه ها و پروتکل های مورد نظر درباره جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و فاصله گذاری اجتماعی را به شرکت های حمل و نقل عمومی اعلام کرده ایم و این پروتکل ها برای همه آنها لازم الاجراست و هر کسی از آن تخلف کند با او برخورد می کنیم.

    وی افزود: استفاده کردن از ماسک در همه وسایل حمل و نقل عمومی در حوزه های ریلی، جاده ای و هوایی اجباری است و اگر برخی از شرکت های حمل و نقلی این مسئله و پروتکل های بهداشتی اعلام شده را رعایت نکنند رصد شده و با متخلفان برخورد جدی می کنیم. به عنوان مثال اگر یک شرکت هواپیمایی نسبت به اجرای این موارد اقدام نکند پروازهای آن را محدود خواهیم کرد و تعلیق در انتظار شرکت های متخلف است.

    اسلامی در پاسخ به سوالی درباره اختلاف نظر با وزارت بهداشت درباره برقراری پروازهای چین گفت: در این زمینه هیچ چیزی را از مردم پنهان نمی کنیم و نخواهیم کرد و اساسا دولت مسائل را به سرعت با مردم در میان می گذارد. از همان ابتدای شیوع ویروس کرونا جلسه ای با حضور معاون رئیس جمهور برگزار شد و در آن جلسه تصمیم گرفته شد که پروازهای چین متوقف شود اما دو تبصره داشت که درباره بازگرداندن ایرانیان ساکن چین و دانشجویان ووهان بود که با پروازهای تحت کنترل و رعایت پروتکل های بهداشتی انجام شد.

    وزیر راه و شهرسازی گفت: در همه این روزها و پروازها نمایندگان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر اجرای پروازها و ورود مسافران نظارت می کردند و در فرودگاه ها حضور داشتند. همچنین بر اساس مصوبه ستاد مقابله با کرونا همه مسافرانی که از آمریکای شمالی و اروپا وارد ایران می شوند تست می دهند و با تعهد خودشان ۱۴ روز در قرنطینه می مانند.



    مطلب پیشنهادی

    طرح ترافیک ۴۰ ساله تهران نیازمند جراحی

    طرح ترافیک ۴۰ ساله تهران نیازمند جراحی

    سالهاست که مدیران شهری برای کنترل ترافیک و تسهیل در تردد طرح ترافیک را در معابر مرکزی تهران اجرایی می‌کنند، طرحی که حالا با گذشت چهار دهه از اجرای آن به لزوم بازبینی و تغییرات این طرح اشاره می‌شود.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *