پنجشنبه , ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۹:۵۶ بعد از ظهر
  • کد خبر 11730
  • اجاره‌داری حرفه‌ای در دست بررسی دولت قرار گرفت

    اختلاف نظر بانک مرکزی و وزارت راه در آمار بازار مسکن؛ قیمت اعلامی وزارتخانه با واقعیت بازار همخوانی ندارد

    به گزارش برزن نیوز به نقل از خانه ملت ،علی آذری عضو کمیسیون عمران مجلس، با اشاره به اختلاف نظر بانک مرکزی و وزارت راه و شهرسازی در ارائه آمارهای بازار مسکن، گفت: بانک مرکزی اخیرا قیمت میانگین مسکن در شهر تهران را حدود ۲۷ میلیون تومان اعلام کرد، این در حالی است که مسئولان وزارت راه با رد آمارهای ارائه شده اعلام کردند که متوسط قیمت مسکن در تهران حدود ۱۸ تا ۲۰ میلیون تومان است.

    آمارهای ارائه شده از سوی وزارت راه درباره قیمت مسکن با واقعیت های کنونی بازار مطابقت ندارند.

    نماینده مردم قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آمارهای ارائه شده از سوی وزارت راه و شهرسازی درباره قیمت مسکن در تهران با واقعیت های کنونی بازار مطابقت ندارند و حتی در برخی از نقاط تهران، مساکن لوکس با قیمت هر متر مربع یکصد میلیون تومان به فروش می رسد.

    وضعیت کنونی بازار مسکن نشأت گرفته از خلاء آماری  است

    وی گفت: وضعیت کنونی بازار مسکن نشأت گرفته از خلاء آماری و اطلاعاتی و فقدان برنامه ریزی کلان مبتنی بر این آمارها از سوی دستگاه های متولی حوزه مسکن است. از این رو تا وقتی که ما داشته های اطلاعاتی دقیقی نداشته باشیم، نمی توان بازار چندوجهی مسکن را مدیریت کرد.

    آذری ادامه داد: به طور حتم تا زمانی که آمار بازار مسکن در حوزه قیمت ها، مالکیت افراد بر مساکن و میزان دقیق ساخت و ساز شفاف نشود، نمی توان به بهبود وضعیت در این حوزه امید داشت. البته در چند ماه اخیر قیمت مسکن به دلیل کاهش قیمت دلار و برخی مسائل مرتبط کاهش یافته، اما این روند را نمی توان ماحصل برنامه ریزی دستگاه ها دانست.

    عضو کمیسیون عمران مجلس افزود: وزارت راه و شهرسازی باید اطلاعات و آمارهای مرتبط با حوزه مسکن را در اختیار مجلس و اعضای این کمیسیون قرار دهد تا بتوان با اتکا بر آن برنامه ریزی دقیقی را صورت داد.



    مطلب پیشنهادی

    طرح ترافیک ۴۰ ساله تهران نیازمند جراحی

    طرح ترافیک ۴۰ ساله تهران نیازمند جراحی

    سالهاست که مدیران شهری برای کنترل ترافیک و تسهیل در تردد طرح ترافیک را در معابر مرکزی تهران اجرایی می‌کنند، طرحی که حالا با گذشت چهار دهه از اجرای آن به لزوم بازبینی و تغییرات این طرح اشاره می‌شود.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *