پنجشنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۹:۱۵ بعد از ظهر
  • کد خبر 8558
  • انبوه سازان
    رونق مسکن؛«گلخانه‌‌ای» یا «طبیعی»؟

    ارائه تخفیف به پرداخت کنندگان نقدی عوارض صدور پروانه و گواهی های ساختمانی

    اعضای شورای شهر تهران به پیشنهاد کمیسیون‌های شهرسازی و معماری و برنامه و بودجه شورای شهر تهران مبنی بر ارائه تخفیف به شهروندانی که عوارض صدور پروانه و گواهی‌های ساختمانی را نقدا و بصورت یکجا پرداخت کنند، رای مثبت دادند.

    محمد سالاری در این راستا افزود: بر اساس این مصوبه خسارت تأخیر تادیه اسناد نکول شده که تاریخ سررسید آنها تا پایان سال ۱۳۹۶ است، در صورت پرداخت کل بدهی به صورت نقد و یکجا (شامل اصل و بدهی و خسارت تأخیر تادیه) تا پایان سال ۱۳۹۸ مشمول تسهیلات تشویقی خواهد شد.

    وی افزود: در این مصوبه آمده است، اسناد با سر رسید قبل از سال ۱۳۹۰ و کمتر از ۱ میلیارد ریال مشمول ۷۰ درصد تخفیف، اسناد با سر رسید قبل از سال ۱۳۹۰ از یک تا ۲ میلیارد تومان مشمول ۶۰ درصد تخفیف، اسناد با سر رسید از ۱۳۹۰٫۱٫۱ تا ۱۳۹۶٫۱۲٫۲۶ و کمتر از یک میلیارد ریال مشمول ۵۰ درصد تخفیف و اسناد با سر رسید از ۱۳۹۰٫۱٫۱تا ۱۳۹۶٫۱۲٫۲۶ و از یک تا دو میلیارد ریال مشمول ۴۰ درصد تخفیف می‌شوند.

    سالاری ادامه داد: بر اساس مصوبه سال گذشته شورای شهر تهران، میزان تخفیف بر اساس نرخ سود بانکی معادل حدود ۱۵ درصد بود که با مصوبه امروز شورا، هم شهروندان به پرداخت نقدی عوارض تشویق می‌شوند و هم روند تکمیل پروژه‌های عمرانی شهرداری شتاب می‌گیرد.

    بدهکاران به شهرداری تهران در صورت تسویه تا پایان امسال، مشمول تخفیف می‌شوند

    به گزارش ایسنا، همچنین با تصویب اعضای شورای شهرتهران، شهروندانی که زیر یکصد میلیون تومان بدهی معوقه و نکول شده به شهرداری تهران دارند، چناچه تا پایان سال ۹۸ نسبت به تسویه اقدام کنند جرائم تاخیر آن ها مشمول تخفیف می شوند.

    محمد سالاری رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران در جریان بررسی لایحه اصلاحیه مصوبه نحوه اخذ مطالبات حوزه شهرسازی شهرداری تهران پیشنهاد کرد که شهروندانی که زیر یکصد میلیون تومان بدهی معوقه و نکول شده به شهرداری دارند چناچه تا پایان سال ۹۸ نسبت به تسویه اقدام کنند جرائم تأخیر آن‌ها مشمول تخفیف شوند.

    بر اساس این پیشنهاد که به تصویب اعضای شورا شهر رسید، به شهروندانی که ۲۵ درصد از کل عوارض متعلقه را نقد پرداخت کنند اجازه داده می‌شود که الباقی عوارض را تا ۱۲ ماه تقسیط کنند. همچنین افرادی که ۳۰ درصد فرم اعلام عوارض را نقد پرداخت کنند تا ۱۸ ماه فرصت تقسیط خواهند داشت و کسانی که به ترتیب ۴۰ و ۵۰  درصد عوارض متعلقه را نقد پرداخت کنند، ۲۴ و ۳۶ ماه فرصت تقسیط الباقی عوارض را خواهند داشت. در تمامی این موارد نرخ سود سالیانه اقساط  ۵۰ درصد نرخ سود بانکی خواهد بود.

    در تبصره های این لایحه آمده است: مؤدیانی که بدهی آنها کمتر از ۲ میلیارد ریال می‌باشد، با تشخیص شهردار منطقه می‌توانند از امکان تقسیط بدهی بر اساس نرخ سود سالانه مندرج در جدول ذیل ماده واحده این مصوبه با مدت زمان بازپرداخت حداکثر ۲۴ ماهه مشروط به پرداخت نقدی ۲۵ درصد از مبلغ بدهی به عنوان پیش پرداخت بهره‌مند گردند.

    تبصره سوم مصوبه ابلاغی به شرح ذیل اصلاح می شود: درصورتی که مودی مایل باشد بدهی خود را به صورت نقد و یکجا پرداخت نماید، از تاریخ لازم الاجرا شدن این مصوبه، مشمول پاداش و جایزه خوش حسابی به میزان ۲۰% (بیست درصد) خواهد شد.

    تبصره هشتم مصوبه ابلاغی نیز به شرح ذیل اصلاح می شود که شهرداری تهران مجاز است امور مربوط به تقسیط بدهی مودیان را در صورت انتخاب ایشان از طریق بانک‌های عامل عملیاتی نماید که در این صورت، بانک طبق ضوابط و مقررات جاری خود نسبت به اعتبار سنجی و اخذ وثایق لازم اقدام و سپس نسبت به واریز بدهی مؤدی پس از کسر جایزه خوش حسابی به نفع بانک به حساب درآمد شهرداری اقدام خواهد کرد.

    تبصره یازدهم مصوبه ابلاغی بدین شرح اصلاح می‌گردد که در صورت عدم پرداخت به ‌موقع هر یک از اقساط توسط مؤدی، بدهی ناشی از قسط مذکور تبدیل به دین حال شده و وفق ماده‌ واحده «قانون استفساریه تبصره الحاقی به ماده دوم (۲) قانون اصلاح موادی از قانون صدور چک» مصوب مجمع تشخیص مصلحت نظام به تاریخ ۱۳۷۷٫۰۹٫۲۱ مشمول خسارت تأخیر تأدیه خواهد بود. خسارت تأدیه اسناد نکول شده یا تعویض شده مؤدیان بر اساس میانگین افزایش شاخص‌های اعلامی یک سال گذشته به اضافه آخرین شاخص اعلامی مرجع ذیصلاح قانونی برای هرماه باقیمانده تا زمان وصول محاسبه و دریافت می‌شود.

    تبصره چهاردهم مصوبه ابلاغی به شرح ذیل اصلاح می شود که در صورتی که مؤدی مایل به پرداخت نقدی سهم بیشتری از عوارض خود مازاد بر حداقل درصد تعیین شده در جدول مندرج در ماده واحده باشد، از تاریخ لازم‌الاجرا شدن این مصوبه، مبلغ نقدی مازاد بر حداقل پیش‌پرداخت تعیین شده، مشمول پاداش و جایزه خوش‌حسابی به میزان نرخ مندرج در تبصره سوم خواهد شد.

    ایسنا



    مطلب پیشنهادی

    نوید اتفاقی نو در بازار مسکن / ساخت مسکن ملی سرعت می گیرد

    نوید اتفاقی نو در بازار مسکن / ساخت مسکن ملی سرعت می گیرد

    مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی تهران گفت: برای نخستین بار دولت با روش‌های مختلفی از ظرفیت‌های تعاونی‌ها در پروژه‌های نهضت ملی مسکن استفاده می‌کند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *