شنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۸:۲۴ بعد از ظهر
  • کد خبر 4851
  • هر زمین پوشی، چمن نیست!
    هر زمین پوشی، چمن نیست!

    ارتقای فضای سبز، باززنده سازی ابنیه ارزشمند و ایمن سازی مدارس در مرکز پایتخت

    نشست کمیته خدمات و زیرساخت ستاد بازآفرینی پایدار کلان شهر تهران با حضور معاونین شهرداری منطقه ۱۱ و مدیران ادارات میراث فرهنگی، آب و فاضلاب و اداره گاز برگزار شد که در آن موضوعاتی چون افزایش سرانه فضای سبز، راه اندازی بازار میوه و تره بار، ساماندهی خرده فضاهای شهری، باززنده سازی ابنیه ارزشمند و تاریخی، مقاوم سازی و ایمن سازی مدارس مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

    در این نشست که به ریاست محمد علی شاه حسینی معاون فنی و عمران شهرداری منطقه ۱۱ برگزار شد؛ در ابتدا دفاتر نوسازی بافت فرسوده محلات مرکزی شهر تهران به ارائه گزارشی از وضعیت بافت فرسوده منطقه ۱۱ پرداخته و سپس شاه حسینی اقدامات صورت گرفته برای بازآفرینی محلات مرکزی شهر تهران را بررسی کرد.

    شاه حسینی در حاشیه این نشست در ارتباط با بافت فرسوده منطقه ۱۱ گفت: منطقه ۱۱ با ۳۵۲ هکتار بافت فرسوده پس از مناطق ۱۰ و ۱۲ در رتبه  سوم مناطق شهر تهران با بیشترین بافت فرسوده قرار دارد که در مجموع ۳۰ درصد از وسعت منطقه دارای بافت فرسوده است.

    وی همچنین افزود: منطقه ۱۱ از نظ توسعه و تکمیل زیرساخت شهری(شبکه آب و فاضلاب ) و توسعه حمل و نقل عمومی ریلی(مترو) وضعیت بسیار خوبی دارد و مطالعات جامع جمع آوری آب های سطحی نیز به پایان رسیده است.

    همچنین در ادامه این نشست کورش خرد معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۱۱ از  برنامه ریزی های صورت گرفته برای تملک زمین و باغ در نواحی منطقه ۱۱ جهت تبدیل به فضای سبز و افزایش سرانه فضای سبز در سطح منطقه ۱۱ خبر داد.

    تملک باشگاه پولاد به عنوان یک بنای ارزشمند و تاریخی و  ثبت ومرمت خانه های تاریخی شیبانی، خانه زنگنه و خانه گلستانه از دیگر مباحث نشست کمیته بازآفرینی پایدار شهری بود که مقرر شد هماهنگی لازم میان شهرداری منطقه ۱۱ و اداره کل میراث فرهنگی شهر تهران جهت تسریع ثبت در میراث فرهنگی و ساماندهی و مرمت این آثار ارزشمند انجام شود.



    مطلب پیشنهادی

    بازگشت رویکرد «خودرو محور» به شهرسازی؟

    بازگشت رویکرد «خودرو محور» به شهرسازی؟

    طراحی، آغاز و انجام برخی از پروژه های ساخت بزرگراه و تونل در دوره جدید مدیریت شهری انگاره تلاش برای شهرسازی بر محور انسان و برای انسان را کم رنگ کرده است. در دوره پیشین مدیریت شهری، ضمن انتقاد از ساخت بزرگراه های متعدد با هزینه‌های بالای هزار میلیارد تومان بر لزوم تغییر رویکرد شهرسازی به رویکرد «انسان محور» تاکید کردند و تا حدی نیز این رویکرد را پیگیری نمودند یا دست‌کم رویکرد «خودرو محور» را کنار گذاشتند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *