سه شنبه , ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۹:۵۹ قبل از ظهر
  • کد خبر 9043
  • منع تردد شبانه در ۱۵۰ شهر
    منع تردد شبانه در ۱۵۰ شهر

    از تمدید مهلت پرداخت عوارض شهری تا تعطیلی مراکز معاینه فنی

    حجت نظری در جریان دویست و چهارمین جلسه شورا پیشنهاد‌هایی درباره تمدید مهلت پرداخت عوارض شهری و افزایش زیرساخت‌های خدمات غیرحضوری شهرداری تهران ارائه داد.
    در متن این پیشنهاد‌ها آمده است:
    تسلیت عرض می‌کنم، وفات حضرت زینب سلام‌الله‌علی‌ها را و همچنین جانباختن شماری از مردم ایران و تهران درپی ابتلا به کرونا ویروس را تسلیت می‌گویم. لازم می‌دانم به آتش‌نشانان عزیز، پاکبان‌ها، کارکنان بهشت‌زهرا، رانندگان اتوبوس، مترو و دیگر نیرو‌ها و عوامل شهرداری که این روز‌ها در ضدعفونی کردن شهر تهران و جمع‌آوری زباله‌ها نقش پررنگی دارند، خداقوت بگویم. جا دارد صدا و سیما زحمات این عزیزان را نیز همچون دیگر نهاد‌ها به مردم نشان دهد.
    همان‌طور که می‌دانید، مردم کشورمان روز‌هایی پرالتهاب را درپی شیوع ویروس کرونا پشت سر می‌گذارند. در این میان، تهران به‌عنوان استانی با بیشترین تعداد مبتلا، جزو استان‌هایی است که نگرانی‌های زیادی در مورد آن وجود دارد. از طرف دیگر جای تعجب فراوان است که چطور دولت همزمان با توصیه به مردم برای خانه‌نشینی، اقدام به اعلام تعطیلی در کشور یا حداقل در استان‌های دارای نرخ بالای شیوع نکرده است.
    حال در این ایام که مردم به خانه‌نشینی و انجام الکترونیک و غیرحضوری کار‌ها تشویق می‌شوند، لازم است شهرداری تهران نیز مواردی را رعایت کند. در همین راستا لازم است فروشگاه شهروند، و پررنگ‌تر از آن سازمان میادین میوه و تره‌بار شرایط فروش آنلاین و اینترنتی برای تمام مردم شهر را فراهم کنند.
    متاسفانه مراکز معاینه فنی همچنان فعالند. در این خصوص نیز امیدوارم تدبیری برای تعطیلی این مراکز اندیشیده شود. بخصوص آنکه پلیس هم در مورد جرائم معاینه فنی به مردم مهلت داده است.
    مسئله دیگر در مورد پرداخت عوارض شهرداری است. در میان موارد ذکرشده، گرچه امکان پرداخت اینترنتی و غیرحضوری فراهم شده است، اما با توجه به اینکه همچنان شماری از مردم با مراجعه به بانک‌ها و حتی کافی‌نت‌ها، اقدام به پرداخت این عوارض می‌کنند، پیشنهاد من این است که مهلت پرداخت این عوارض تمدید شود.
    در مورد زباله‌گردی و کودکان کار هم نگرانی جدی وجود دارد. علیرغم آنکه شهرداری تهران اعلام کرده که در حال حاضر هیچ‌گونه تفکیک زباله انجام نمی‌شود، اما همچنان زباله‌گرد‌ها و کودکان زباله‌گرد در سطح شهر دیده می‌شوند. لازم است هرچه سریعتر با این موارد برخورد و مشخص شود که آیا این افراد وابسته به پیمانکاران هستند یا خیر. یا حتی در مشاهده موارد مذکور، با پیمانکار آن منطقه برخورد شود.
    در مورد سرعت و کیفیت خدمات غیرحضوری و آنلاین سامانه‌های شهرداری هم، بعضا اعتراض‌ها و انتقاد‌هایی از سوی شهروندان وجود داشته که قطعا بخشی از آن درپی افزایش میزان مراجعات است، اما لازم می‌دانم که سازمان «فاوا» شهرداری نسبت به ارتقا زیرساخت‌ها و گسترش آن اقدام کند. هرچند مهم‌ترین اتفاق، تعطیلی مدیریت شهری و بهر‌ه گیری از دورکاری در کنار دستگاه‌های دولتی است. به‌عنوان یکی از اعضای شورای شهر انتظار دارم، هیئت رئیسه شورا و نیز شهردار محترم در مورد آن تصمیم عاجل بگیرند.
    رئیس کمیته اقتصاد و تنظیم مقررات شورای شهر
     لزوم تسریع در واریز ۹۱۰ میلیارد تومان اوراق قرضه برای توسعه خطوط مترو
    رئیس کمیته اقتصاد و تنظیم مقررات شورای شهر: متاسفانه همچنان واریز ۹۱۰ میلیارد تومان اوراق قرضه برای توسعه خطوط مترو ۶ و ۷ توسط بانک آینده دچار تعلل شده است.
    سید محمود میرلوحی در دویست و چهارمین جلسه شورا گفت: متاسفانه همچنان واریز ۹۱۰ میلیارد تومان اوراق قرضه برای توسعه خطوط مترو ۶ و ۷ توسط بانک آینده دچار تعلل شده و این موضوع را به رئیس کل بانک مرکزی نیز ابراز داشتیم، اما اتفاقی نیفتاده است.
    میرلوحی افزود: لذا با توجه به اینکه مهلتی به پایان سال نمانده و این موضوع باید تا قبل از پایان سال محقق شود، از معاون اول ریاست جمهوری خواستاریم، نسبت به تحقق این امر و واریز این مبلغ از سوی بانک آینده دستورات لازم را ابلاغ نماید.
    وی ادامه داد: متروی تهران و خط ۶ و ۷ به خاطر تاخیر در پرداخت این مبلغ، زیان می‌بیند و امیدواریم این موضوع تا قبل از پایان سال محقق شود.

    عضو شورای اسلامی شهر تهران

     کارت بلیت رایگان حمل و نقل عمومی به خبرنگاران تخصیص داده نشده است
    عضو شورای اسلامی شهر تهران در تذکری گفت: بر اساس گزارش‌های دریافتی، خبرنگاران متعددی جهت دریافت کارت بلیت ۱ ساله با ارائه مدارک لازم به معاونت حمل و نقل مراجعه کرده اند، ولی یا به آن‌ها تخصیص داده نشده و یا اینکه آنقدر بروکراسی اداری زمان بر بوده است که خبرنگاران منصرف شده اند، شهرداری به این موضوع ورود کند.
    خانم شهربانو امانی در جریان دویست و چهارمین جلسه شورا فوت برخی از هموطنان به دلیل ابتلا به کرونا را تسلیت گفت و از کادر پزشکی و فرشتگان کادر درمان که برای سلامتی مردم تلاش می‌کنند، تشکر کرد.
    وی همچنین فوت آقای راه چمنی را تسلیت گفت و افزود: ایشان یکی از افرادی بود که در مجلس پنجم برای تصویب قانون شورا‌ها تلاش بسیاری کرد.
    امانی در ادامه از مدیریت شهری هم برای رعایت استاندارد‌های ستاد فرماندهی مبارزه با کرونا، به ویژه مدیریت و کادر بهشت زهرا تشکر کرد و افزود: در بازدیدی که داشتم با جدیت دستورالعمل‌ها را رعایت می‌کردند و مردم عزیز نیز اخطار‌ها و تذکرات را جدی بگیرند به ویژه در روز‌های پایانی سال.
    وی افزود: اما من در مسیر که به شورا می‌آمدم مشاهده کردم که افرادی که گل و گیاه می‌کارند از دستکش و ماسک استفاده نمی‌کنند و تقاضا دارم به این مسئله رسیدگی جدی شود.
    عضو شورای اسلامی شهر تهران در تذکر دیگری درباره معاونت حمل و نقل و نسبت به عدم تخصیص کارت بلیت رایگان حمل و نقل عمومی به خبرنگاران، گفت: مطابق تبصره ماده چهارم مصوبه ” کاهش ترافیک و آلودگی هوا در محدوده‌های مرکزی شهر تهران در سال ۹۸” به شهرداری تهران اجازه داده شده است به خبرنگارانی که از سهمیه ورود به محدوده مرکزی با وسیله شخصی استفاده ننموده یا خبرنگارانی که فاقد خودرو هستند، کارت بلیت رایگان ۱ ساله داده شود.
    شهربانو امانی همچنین گفت: سال جاری رو به پایان است و تعداد زیادی از خبرنگاران نتوانسته اند از این امتیاز تشویقی که با هدف ترغیب هر چه بیشتر استفاده از حمل و نقل عمومی توسط شورا به تصویب رسیده است، استفاده کنند.
    امانی ابراز امیدواری کرد که در سال آینده ساز و کار مناسبی جهت تخصیص کارت‌های مذکور تدوین شود.

    رئیس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر
    مطالعات ارزیابی زیست محیطی طرح‌های توسعه‌ای به شورای شهر ارسال شود
    رئیس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر از شهرداری تهران خواست مطالعات ارزیابی زیست محیطی طرح‌های توسعه‌ای در پارک‌های جنگلی توسط شهرداری تهیه و به شورای شهر ارسال شود.
    سید آرش حسینی میلانی صبح امروز در دویست و چهارمین جلسه صحن علنی شورای شهر تهران، سالروز درگذشت حضرت زینب (س) را تسلیت گفت و اظهار داشت: به جامعه پرستاری، پزشکی و کادر درمانی درود می‌فرستم که در سراسر کشور در خط مقدم مقابله با بیماری کرونا هستند و امیدوارم کمبود‌ها در اقلام حفاظتی هرچه زودتر رفع و این کمبود‌ها تامین شود.
    وی ادامه داد: درگذشت اسکندر فیروز به عنوان نخستین رئیس سازمان محیط زیست را هم تسلیت می‌گویم که خدمات شایانی به کشور از جمله تعیین مراکز چهارگانه حفاظتی کرده است.
    این عضو شورای شهر در تذکری به شهرداری تهران تصریح کرد: پارک‌های جنگلی قدمتی ۵۰ ساله دارند که ما موظف به توسعه این پارک‌ها و حراست از دارایی‌های سبز تهران هستیم، اما متاسفانه برخی از این پارک‌ها، دچار کاهش سطح شده‌اند. به طور مثال، پارک جنگلی سرخه حصار از سال ۶۹ تاکنون نزدیک به ۱۰۰ هکتار از اراضی‌اش را به تاسیسات دیگر شهری واگذار کرده است و در مورد پارک چیتگر هم شاهد چنین وضعی هستیم.
    حسینی میلانی خاطرنشان کرد: پارک‌های جنگلی شهر تهران به عنوان کمربند سبز و ریه‌های تنفسی این شهر اکنون با قدمت ۵۰ ساله خود کارکرد مهمی در پیوند شهرنشینان با طبیعت دارند، اما متأسفانه به دلیل برخی از بی‌توجهی‌ها و خطا‌ها شاهد کاهش وسعت و استفاده خارج از ظرفیت از این پارک‌ها بوده‌ایم.
    وی در ارتباط با برنامه‌ریزی و بهره‌برداری از پارک‌های جنگلی ابراز داشت: لازم است شهرداری تهران کلیه برنامه‌ها و طرح‌های تأسیساتی، رفاهی و تفریحی را براساس دفترچه طرح به تصویب سازمان جنگل‌ها و مراتع برساند.
    رئیس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر از شهرداری تهران خواست مطالعات ارزیابی زیست محیطی طرح‌های توسعه‌ای در پارک‌های جنگلی توسط شهرداری تهیه و به شورای شهر ارسال شود و معاونت برنامه‌ریزی شهرداری نیز حتماً قبل از تبادل موافقت‌نامه، تهیه پیوست‌های مذکور را مدنظر قرار دهد.
    حسینی میلانی اضافه کرد: با توجه به شیوع کرونا و لزوم برنامه‌ریزی پیش‌گیرانه قبل از تعطیلات نوروز شهرداری تهران تدابیر لازم را برای چگونگی بهره‌برداری از پارک‌های جنگلی در این ایام در دستورکار قرار دهد.

     احمد مسجدجامعی، عضو شورای شهر 
    تهرانی ها در روزهای پایانی سال به زیارت اهل قبور نروند
    عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران از شهروندان درخواست که در روزهای پایانی سال و ایام نوروز به زیارت اهل قبور نروند.
    احمد مسجدجامعی، در دویست و چهارمین جلسه علنی شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور خود با تاکید بر این نکته که این روزها شهرداری تهران در صف مقدم خدمات رسانی به شهروندان است، گفت: یکی از مکان هایی که با شرایط سختی فعال است، سازمان بهشت زهرا (س) است.
    او با بیان اینکه تطهیر جان باختگان کرونا بسیار سخت است به گونه‌ای که ممکن است خانواده‌های این افراد نیایند، اضافه کرد: با این حال کادر بهشت زهرا (س) شست‌وشو، حمل و خاکسپاری این افراد را انجام می‌دهد و در تمام مراحل همراه با خانواده جان باختگان هستند.‌
    مسجد جامعی تاکید کرد: جا دارد تشکر ویژه‌ای از این کارکنان بی‌نام و نشان که در حال خدمت پرمشقت هستند و در صف مقدم مبارزه با کرونا قرار دارند، انجام دهیم و شهرداری تهران نیز خدمات ویژه‌ای به این افراد بدهد.
    وی با بیان اینکه زیارت اهل قبور در روزهای پایانی سال و نوروز همواره توصیه می‌شود و این سال‌ها مردم به این امر تشویق می‌شدند، افزود: اما امسال شرایط کاملا متفاوت است و حتی رفتن به بهشت زهرا (س) نیز خیلی امن نیست و حالا مدیریت شهری باید تمهیداتی بیندیشد تا مردم به زیارت اهل قبور در آغاز سال نو و روزهای پایانی سال نروند.
    عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران با بیان اینکه باید تمهیداتی همچون بستن راه‌ها در دستور کار قرار گیرد چرا که انجام کارهای فرهنگی تا حدودی دیر است، اضافه کرد: از آنجایی که مردم استقبال بیشتری به استفاده از فروشگاه‌های شهروند و میادین میوه و تره‌بار نشان دادند باید اعتبارات بیشتری صرف سالم‌سازی این محیط‌ها کنیم.
    خبرگزاری صداوسیما


    مطلب پیشنهادی

    ساخت‌وساز، شاهراه رونق اقتصاد است

    ساخت‌وساز، شاهراه رونق اقتصاد است

    بر طبق طرح جامع مسکن، به‌طور سالانه به یک‌میلیون واحد مسکونی در کل کشور، نیاز است. هدفی که دستیابی به آن نیازمند جدیت بیشتر از سوی وزارت راه و شهرسازی، رفع موانع و مشکلات کلیدی و ساختاری اقتصاد کشور و درنهایت عزم ملی است.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *