جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۷:۴۱ قبل از ظهر
  • کد خبر 10171
  • استاندار تهران بر بازگشایی جاده شمشک به دیزین تاکید کرد/ گزارش تصویری افتتاح ساختمان جدید شهرداری شمشک دربندسر
    استاندار تهران بر بازگشایی جاده شمشک به دیزین تاکید کرد/ گزارش تصویری افتتاح ساختمان جدید شهرداری شمشک دربندسر

    استاندار تهران بر بازگشایی جاده شمشک به دیزین تاکید کرد/ گزارش تصویری افتتاح ساختمان جدید شهرداری شمشک دربندسر

    انوشیروان محسنی بندپی روز پنجشنبه در مراسم افتتاح ساختمان جدید شهرداری شمشک دربندسر و آئین رونمایی از طرح هادی شهر که در سالن اجتماعات شهید سردار حاج قاسم سلیمانی برگزار شد اظهار داشت: این جاده در گذشته محل عبور مردم بوده است، لذا شرایط فعلی پسندیده نیست و باید سریعاً بازگشایی شود.

    وی خاطرنشان کرد: فرهنگ اهالی این منطقه با مازندران هم‌خوانی نزدیک دارد و این انسداد منجر به شکاف بین نسلی می‌شود.

    این مقام مسئول با اشاره به گردشگری بودن بخش‌های شمیرانات و عبور بسیاری از اهالی و مسافران از محدوده خطرساز کمرخانی (محور زردبند – فشم) تصریح کرد: اقداماتی که در گذشته در راستای ایمن‌سازی و پیشگیری از حوادث صورت گرفته بود، فرسوده شده و وضعیت خوبی ندارد، لذا فوراً باید بازسازی شود.

    استاندار تهران تاکید کرد: مصوبه سال ۸۲ شورای عالی امنیت ملی در خصوص حفاظت از آبریز سد لتیان از مهم‌ترین تامین کننده‌های آب شرب پایتخت نباید زمین بماند لذا مسئولان آبفای استان مکلف هستند هر چه زودتر طرح‌های فاضلاب شهرهای شمیرانات را اجرایی کند.

    محسنی بندپی تاکید کرد: طرح هادی دقیق شهر شمشک و دربندسر که بعد از ۷ سال ابلاغ شده است، باید به سرعت عملیاتی شود.

    وی همچنین با توجه به شیوع ویروس کرونا از برگزاری این مراسم افتتاحیه در فضای سربسته و محدود گلایه کرد و گفت: شایسته بود در شرایط فعلی بحران، این برنامه را به صورت ویدئو کنفرانس برگزار می‌کردیم.

    عملیات اجرایی جاده جنگل لواسان از سر گرفته می‌شود

    فرماندار شمیرانات نیز اعلام کرد: عملیات اجرایی پروژه جاده جنگل (دسترسی لواسان بزرگ به لواسان کوچک) که مطالبه به‌حق مردم است و منجر به کاهش مسافت ۴۵ کیلومتری می‌شود، ظرف یک‌هفته آینده با دستور موکد استاندار تهران از سر گرفته می‌شود.

    سید مهدی ساداتی بیان داشت: اصلاح شیوه مصوبه شورای عالی امنیت ملی درخواست مسئولان و شوراهای اسلامی به نمایندگی از اهالی لواسانات و رودبار قصران است که امیدواریم با پیگیری‌های صورت گرفته بازبینی شود.

    وی خاطرنشان کرد: اصلاح، بهسازی و ایمن‌سازی جاده‌های دسترسی شمیرانات بویژه در دو بخش گردشگری لواسانات و رودبار قصران نیز از اولویت‌های مهم مدیریت شهرستان است که انتظار داریمبا حمایت و هم‌افزایی همه دستگاه‌های متولی منجر به نتایج مطلوب شود.

    این مقام مسئول با اشاره به تغییر برخی از اعضای شورای شهر و شهرداران شهرستان تصریح کرد: حضور فعالانه و خدمت صادقانه مسئولان شهری منجر به رشد و پویایی منطقه می‌شود که باید با توجه ویژه‌ای به این مساله تلاش مضاعف دآه باشید؛ همچنین پاسخگویی شفاف، صریح و بی منت به مردم باید نهادینه شود.

    ساداتی تاکید کرد: تمام مسئولان منطقه باید الزام به قانون و ضوابط را خط قرمز مدیریتی خود دانسته، همه شهروندان را یکسان ببینند و از تبعیض خودداری کنند.

    مصوبه شورای عالی امنیت ملی برای سد لتیان، عاملی بر ساخت و سازهای غیرمجاز

    شهردار شمشک دربندسر ضمن بیان کیفیت طرح هادی ابلاغی شهر اظهار داشت: در این طرح عالی، تمام ضوابط دستگاه های متولی امر لحاظ شده است، اما حریم کیفی ۳۰۰ متری رودخانه جاجرود، نهری که از وسط شهر عبور می‌کند، قابلیت اجرایی شدن طرح را متوقف و ساخت و ساز و هر اقدامی را در منطقه قفل کرده است.

    حسن بابایی تاکید کرد: مصوبه شورای عالی امنیت ملی برای حفاظت از حوزه آبریز تهران، دارای چند بند است که طی آن وزارت نیرو مکلف به اجرای برخی اقدامات می‌کند و در بند آخر ذکر شده تا انجام امور وزارت نیرو بایستی از ساخت و ساز در منطقه جلوگیری شود، اما دستگاه‌ها توجه‌ای به بندهای دیگر نداشته و تنها مانع ساخت و ساز می‌شوند.

    وی گفت: این مصوبه ساخت و سازهای مجاز را قفل کرده و زمینه ساخت و سازهای غیرمجاز را فراهم ساخته است.

    مسئولان نظام جمهوری اسلامی باید امانت‌دار و صادق باشند

    امام جمعه رودبار قصران نیز با اشاره به فرمایش امام راحل بیان داشت: حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اوجب واجبات است؛ همه ما موظیف هستیم این حکومت را با مدیریت مناسب و خدمت صادقانه در نهایت صلابت و اقتدار حفظ کنیم.

    حجت الاسلام سید مجتبی حسنی تصریح کرد: ما برای حفظ این نظام شهیدان ارزشمند بسیاری تقدیم کرده‌ایم، لذا مسئولان آگاه باشند که راه سعادتمند شهدا را با صداقت، اخلاص و امانت‌داری برای توسعه و استقلال کشور ادامه دهند تا مدیون آنها نشوند.

    در پایان این آئین افتتاح از خانواده معظم شهیدان محمد شفیع کیا دربندسری و حسن صفاپیشه جیرودی تجلیل شد.

    پروژه احداث ساختمان جدید شهرداری شمشک دربندسر با اعتباری بالغ بر ۲۸ میلیارد تومان، ظرف مدت ۲۰ ماه، اکنون با مساحت ۳ هزار و ۷۰۰ مترمربع در ۴ طبقه به بهره‌برداری رسید.

    شمشک دربندسر با تجمیع اراضی و اماکن ۶ روستا سفیدستان، شمشک بالا، شمشک پائین، دربندسر، درود و جیرود در آبان ماه سال ۹۱ به عنوان شهر تصویب شد؛ طرح هادی آن نیز پس از ۷ سال پیگیری اواخر فروردین ماه سال جاری ابلاغ و امروز در مراسم افتتاحیه ساختمان جدید شهرداری رونمایی شد.

    این شهر در دامنه‌های رشته کوه البرز با آب و هوایی کوهستانی و طبیعتی بکر، با جمعیتی بالغ بر ۴ هزار و ۳۰۰ نفر ساکن و ۲۱ هزار نفر شناور و مساحت ۳۰۴ هکتار از توابع بخش رودبار قصران شهرستان شمیرانات در شمال شرقی پایتخت و مرز استان تهران و البرز واقع شده است.

    وجود دو پیست بین‌المللی اسکی، امکان تمرین و برگزاری مسابقات ورزش‌های زمستانی (۴۸ رشته)، شمشک دربندسر را عاملی برای تحقق سیاست‌های دولت در زمینه توسعه گردشگری و ورزش مبدل کرده است.

    ۱۴ تن از فرزندان این منطقه به عنوان ورزشکاران مطرح جهانی در ورزش‌های زمستانی فعالیت پویا دارند.

    ایرنا



    مطلب پیشنهادی

    طرح ترافیک ۴۰ ساله تهران نیازمند جراحی

    طرح ترافیک ۴۰ ساله تهران نیازمند جراحی

    سالهاست که مدیران شهری برای کنترل ترافیک و تسهیل در تردد طرح ترافیک را در معابر مرکزی تهران اجرایی می‌کنند، طرحی که حالا با گذشت چهار دهه از اجرای آن به لزوم بازبینی و تغییرات این طرح اشاره می‌شود.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *