جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۷:۵۸ بعد از ظهر
  • کد خبر 8661
  • استفاده از پژوهش به کاهش هزینه های مدیریت شهری منجر می شود
    استفاده از پژوهش به کاهش هزینه های مدیریت شهری منجر می شود

    استفاده از پژوهش به کاهش هزینه های مدیریت شهری منجر می شود

    عباس زراعت روز شنبه در نشستی با شهردار کاشان همکاری بیشتر نهاد دانشگاه و شهرداری را خواستار شد و افزود: تعامل دانشگاه‌ها با مدیریت شهری منجر به توسعه هدفمند این شهر خواهد شد.

    وی کاهش مسوولیت‌پذیری و مشارکت اجتماعی را از جمله مسایل فرهنگی شهرها دانست و بیان کرد: دانشگاه‌ها می‌توانند نقش بسزایی در برطرف کردن این مشکلات ایفا کنند.

    رییس دانشگاه کاشان با اشاره به شکل‌گیری معاونت نوآوری و اقتصادی در این دانشگاه تاکید کرد: این معاونت‌ها در راستای ارتباط هر چه بیشتر نهاد دانشگاه با بخش صنعت، فراهم کردن زمینه اشتغال جوانان، تبدیل ایده به ثروت و تجاری‌سازی علم ایجاد شده است.

    وی به ارایه سالانه یک‌هزار پایان‌نامه و رساله از سوی دانشجویان دانشگاه کاشان اشاره کرد و گفت: اگر مجموعه مدیریت شهری نیازها و مشکلات را به دانشگاه اعلام کنند، می‌توان این پایان‌نامه‌ها را هدفمند، کاربردی و در راستای برطرف کردن مشکلات شهر هدایت کرد.

    زراعت، پارک علم و فناوری و مرکز نوآوری و تجاری‌سازی را از دیگر ظرفیت‌های دانشگاه کاشان برشمرد و اظهار داشت: ایده‌های خلاقانه اعضای هیات علمی نخبه دانشگاه‌ها و ارتباط آنها با حوزه‌های مختلف شهری می‌تواند گره‌گشای بسیاری از ناهنجاری‌های جامعه باشد.

    همچنین شهردار کاشان در این نشست تصریح کرد: حال شهر کاشان خوب نیست و نیازمند تیم پژوهشی قوی است تا به خوبی بررسی و راهکارهایی را برای بهبود آن تدوین کنند.

    سعید ابریشمی‌راد اضافه کرد: شهرداری در حوزه‌های عمران شهری، نظام مهندسی و نگهداری شهر کاشان هزینه‌های زیادی پرداخت می‌کند که باید کوشید با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین، این فعالیت‌ها و هزینه‌ها را در مجموعه شهری کاهش داد.

    وی نیز با تاکید بر همکاری و تعامل دانشگاه‌ها با مدیریت شهری، این مهم را موجب کاهش مشکلات حوزه شهری ارزیابی کرد.

    شهردار کاشان ارتباط و تعامل شهرداری با دانشگاه‌ها و مرکزهای پژوهشی را دوسویه عنوان کرد و یادآور شد: شهرداری‌ به دنبال ارتقای رفاه شهروند است و دانشگاه‌ها وظیفه پرورش نیروی انسانی و تولید علم را برعهده دارند که باید در تعامل و پیش‌برد کاربردی علم و دانش و سامان دادن به وضعیت موجود باهم گام بردارند.

    نزدیک به ۹ هزار نفر دانشجو در ۲۰۰ رشته گرایش در زمان حاضر در ۱۱ دانشکده و ۱۲ پژوهشکده دانشگاه کاشان به تحصیل اشتغال دارند.

    کاشان با گستره هشت هزار و ۵۰۰ هکتار و جمعیت بیش از ۳۰۰ هزار نفر در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان واقع است.

    ایرنا



    مطلب پیشنهادی

    نوید اتفاقی نو در بازار مسکن / ساخت مسکن ملی سرعت می گیرد

    نوید اتفاقی نو در بازار مسکن / ساخت مسکن ملی سرعت می گیرد

    مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی تهران گفت: برای نخستین بار دولت با روش‌های مختلفی از ظرفیت‌های تعاونی‌ها در پروژه‌های نهضت ملی مسکن استفاده می‌کند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *