جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۳ بعد از ظهر
  • کد خبر 13348
  • آسیب‌شناسی علل وقوع تخلفات ساختمانی ضرورت دارد
    رشد ۱۰۸ درصدی درخواست الکترونیکی پروانه‌های ساختمانی در اصفهان

    افزایش دو برابری صدور پروانه‌های ساختمانی در گرگان

    مجید طاهری  اظهار کرد: در سال ۹۹ در سطح سه منطقه شهرداری گرگان، مجموعاً ۹۸۵ پروانه ساختمانی صادر شده است در حالی که این میزان در سال ۹۸ در سطح سه منطقه شهرداری، ۵۲۴ مورد بوده است.

    وی افزود: تعداد پروانه‌های ساختمانی صادر شده در شهر گرگان در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ افزایش دو برابری را نشان می‌دهد.

    معاون شهرسازی و معماری شهردار گرگان خاطرنشان کرد: در بافت‌های حاشیه‌ای و فرسوده که بیشترین تخلفات به دلیل مسائل اجتماعی اتفاق می‌افتد، بازآفرینی بافت، گسترش و توسعه سرانه‌های عمومی و پروژه‌های در دست اجرا موجب شده تا وضعیت زمین‌های این مناطق هم از نظر اقتصادی و هم از نظر اجتماعی ارتقا پیدا کرده و در سطح بهتری قرار بگیرد.

    طاهری تاکید کرد: پلیس ساختمان در حوزه معاونت خدمات شهری شهرداری گرگان نیز پیگیر چگونگی ساخت و سازها در شهر است و امیدواریم با انجام اصلاحاتی در قانون ماده ۱۰۰ ساخت و سازهای خلاف کمتر اتفاق بیفتد.

    وی افزود: با توجه به این که در استان‌های شمالی کمبود زمین وجود دارد و امکان افزایش محدوده در شهر گرگان نیست، لذا سیاست هیئت وزیران در سطح ملی و  استانی استفاده بهینه و بهتر از اراضی داخل شهر است و این مهم در دستور کار مدیریت شهری قرار دارد.

    ایمنا



    مطلب پیشنهادی

    طرح ترافیک ۴۰ ساله تهران نیازمند جراحی

    طرح ترافیک ۴۰ ساله تهران نیازمند جراحی

    سالهاست که مدیران شهری برای کنترل ترافیک و تسهیل در تردد طرح ترافیک را در معابر مرکزی تهران اجرایی می‌کنند، طرحی که حالا با گذشت چهار دهه از اجرای آن به لزوم بازبینی و تغییرات این طرح اشاره می‌شود.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *