پنجشنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۴:۲۹ بعد از ظهر
  • کد خبر 12552
  • خطر خرید خانه «بی‏‏‌تاییدیه»
    تدوین دو سند مهم درحوزه ساختمان و معماری و شهرسازی

    اقتصاد شهر دیگر با فروختن تراکم ممکن نیست

    به گزارش برزن نیوز به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۶، تورج فرهادی، شهردار منطقه ۶ تهران در مراسم افتتاحیه ممیزی جایزه و تعالی آموزش و توسعه سرمایه انسانی شهرداری منطقه ۶ تهران، تعالی سازمانی را نیازمند آموزش مستمر دانست و گفت: دانایی موجب توانایی می‌شود و این دانایی با آموزش مستمر و درک درست از واقعیت‌های روز به دست می‌آید؛ چه بسا اگر درک درستی از واقعیت‌ها نداشته باشیم، به حقیقت هم نخواهیم رسید.
    او عملیاتی شدن رویکردهای جدید مدیریت شهری مبنی بر هوشمندسازی، TOD محور شدن شهر و انسان‌محوری شهر را نیازمند آموزش کارکنان شهرداری و شهروندان دانست و افزود: برای حاصل شدن شرایط بهتر در حوزه مدیریت منابع انسانی، لازم است چارچوب‌های آموزشی‌مان را به صورت هدفمند و مستمر به‌روز کنیم و نیروهای انسانی شهرداری، کار در این مجموعه را بشناسند و به لحاظ کلان و خرد ضمن شناخت جایگاه خود، بدانند که چطور رفتار و عمل کنند.
    شهردار منطقه ۶ تهران ادامه داد: در دوران کرونا، رفتارها تغییر پیدا کرده و مراجعات شهروندان به شهرداری و نحوه تعاملات مردم و مدیریت شهری تغییر پیدا کرده است بنابراین لازم است خودمان را منطبق با این شرایط آماده کنیم.
    فرهادی با یادآوری اینکه منطقه ۶ تهران یکی از مناطق پایلوت شهر هوشمند است، گفت: در حوزه شهرسازی به سمت هوشمندسازی و آرشیوها و فرآیندهای الکترونیکی حرکت می‌کنیم. در چشم‌انداز، تهران شهری هوشمند و روان دیده شده است و تحقق آن در گام اول نیازمند به‌روز کردن و آموزش کارکنان شهرداری است. همچنین نگاه TOD محور باید در چارچوب موضوعات شهرسازی و حمل‌ونقل و ترافیک مدنظر نیروهای شهرداری قرار گیرد و همکاران درباره این حوزه آموزش ببینند.
    شهردار منطقه ۶ تهران در بخش دیگر سخنانش با بیان اینکه اقتصاد شهر دیگر با فروختن تراکم ممکن نیست، اضافه کرد: اگر بخواهیم شهر را از طریق فروش تراکم اداره کنیم، با مشکلات جدی روبرو می‌شویم و شهر به لحاظ سرانه‌ها و ساختارها با چالش روبرو می‌شود. بنابراین لازم است اقتصاد شهر را بازتعریف کنیم و با استفاده از اقتصاد فرهنگ و سرمایه‌گذاری و جلب مشارکت عمومی و خارجی، رویکردمان را در مسائل شهر تغییر دهیم.
    او افزود: اینکه شهر تهران باید انسان‌محور باشد، نیاز به آموزش دارد. در تهران غلبه خودرو به انسان بیشتر است و شهری نیست که انسان بتواند با فراغ بال در فضای عمومی شهری زندگی کند. برای ایجاد زیرساخت‌های این زندگی نیاز است که رویکردهای‌مان به شهری انسان‌محور به جای شهری خودرو محور تغییر کند. اگر قرار شد طرح تفصیلی و طرح جامع شهر تهران را با محور TOD و با نگاه انسان‌محور کردن شهر بازنگری کنیم، نگاه کاربردی و زیرساختی به شهر باید در همکاران ایجاد شود که این نیاز به آموزش‌های مستمر دارد.
    تورج فرهادی با اشاره به اجرای طرح کاپ در تهران، گفت: یکی از جدی‌ترین مشکلات در ایران مسائل زیست محیطی است که نیازمند بازنگری دوباره و نگاه جدی‌تری است. ما هر آنچه از منابع طبیعی و منابع انسانی داریم را در حال ضایع کردن هستیم و از بین می‌بریم و متاسفانه این رفتار ادامه‌دار است. در شهر، بحث بازیافت پسماند را داریم که در قالب طرح کاپ در حال اجراست و در این زمینه آموزش‌هایی به شهروندان و همکاران حوزه خدمات شهری ارائه می‌شود.
    شهردار منطقه ۶ تهران با بیان اینکه مردم باید درباره چرایی و ضرورت تفکیک زباله‌های تر و خشک در داخل منزل آموزش ببینند، گفت: روزانه از سه میلیون واحد مسکونی که در سطح شهر تهران قرار دارد اگر در هر کیسه زباله آنها نیم لیتر آب هم باشد بنابراین روزانه ۱٫۵ میلیون لیتر شیرابه از تهران به آرادکوه منتقل می‌شود که این به محیط زیست ما آسیب می‌زند. این نیاز به درک درست و آموزش دارد تا شهروندان با طرح تفکیک پسماند همراه شوند
    او در پایان، کسب موفقیت در حوزه‌هایی نظیر تاب‌آوری شهر و آمادگی تهران برای مقابله و رویایی با بحران‌ها؛ حکمروایی محلی و مشخص شدن جایگاه شهروندان، شهرداری، شورایاری‌ها و … و نسبت آنها با یکدیگر؛ هویت شهر؛ رفتار سازمانی و … را نیازمند آموزش مستمر شهروندان و کارکنان شهرداری دانست.



    مطلب پیشنهادی

    نوید اتفاقی نو در بازار مسکن / ساخت مسکن ملی سرعت می گیرد

    نوید اتفاقی نو در بازار مسکن / ساخت مسکن ملی سرعت می گیرد

    مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی تهران گفت: برای نخستین بار دولت با روش‌های مختلفی از ظرفیت‌های تعاونی‌ها در پروژه‌های نهضت ملی مسکن استفاده می‌کند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *