پنجشنبه , ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱:۴۸ قبل از ظهر
  • کد خبر 4147
  • اقدام جالب شهردار پاریس برای اسکان بی‌خانمان‌ها!
    اقدام جالب شهردار پاریس برای اسکان بی‌خانمان‌ها!

    اقدام جالب شهردار پاریس برای اسکان بی خانمان ها!

    «آنه ایدالگو»، شهردار پاریس -پایتخت فرانسه- قصد دارد با نزدیک شدن به فصل سرما، تالارها و ساختمان های خالی این شهر را برای اسکان افراد بی‌خانمان آماده کند.
    به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ایدالگو در مصاحبه با روزنامه «دو دمانش» ضمن اعلام این خبر، از نیاز بی‌خانمان‌های شهر پاریس به حدود سه هزار محل اقامت اضطراری خبر داد.
    او گفت: ما می توانیم از ساختمان‌های خالی شهر برای اسکان بی‌خانمان‌ها در فصل سرما  استفاده کنیم. هدف ما اختصاص مراکز و تالارهای شهر برای اسکان بی‌خانمان‌ها به خصوص با فرا رسیدن زمستان است. هتل «دو ویل» پاریس نمونه‌ای از اجرای این برنامه است و درهای خود را برای پناه بی‌خانمان‌ها گشوده است.
    طبق گفته ایدالگو، هتل دو ویل پاریس قرار است از اواخر ماه نوامبر زنان بی خانمان را در اتاق های خود اسکان دهد.
    با این حال، هنوز میزان همکاری مراکز با شهرداری پاریس در اجرای این پروژه مشخص نیست.
    فدراسیون سازمان های ملی کمک به بی‌خانمان‌ها در اروپا موسوم به فینتسا (Feantsa) در گزارش سال گذشته خود از تشدید بحران بی‌خانمان‌ها در کشورهای مختلف اروپا خبر داد. بر اساس این گزارش، شمار بی‌خانمان‌ها در اتریش بین سال های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۴ حدود ۲۸ درصد بود که کمترین میزان در اروپا بوده است. شمار بی خانمان ها در فرانسه نیز در بازه زمانی سال های ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۲ به بیش از ۵۰ درصد افزایش یافت و از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴ به ۳۵ درصد کاهش یافت.
    فرانسه یکی از مهاجرپذیرترین کشورهای قاره اروپا است که درصد بالایی از جمعیت آن را مهاجران تشکیل می دهند. این رویه موجب افزایش شمار بی‌خانمان‌ها که از مزایای شهروندی محروم هستند، در این کشور شده است.


    مطلب پیشنهادی

    ۸ شهر اروپایی با معماری خارق‌العاده

    ۸ شهر اروپایی با معماری خارق‌العاده

    از بناهای تاریخی مورها و ویرانه‌های رومی گرفته تا بناهای گوتیک و شگفتی‌های مدرن، این شهرهای اروپایی شاهکارهای طراحی باشکوهی درون خودشان دارند. در ادامه همراه با ما باشید.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *