جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۷:۱۰ قبل از ظهر
  • کد خبر 4465
  • انتزاع مهمترین مطالبه فردیس از کرج
    انتزاع مهمترین مطالبه فردیس از کرج

    انتزاع مهمترین مطالبه فردیس از کرج

    شهردار فردیس با حضور در مصلای فردیس در جمع نماز گزاران نماز جمعه شهر فردیس ضمن قدردانی از حضور سرپرست استانداری آقای شهبازی و همچنین فرماندار شهرستان فردیس گفت: شهرداری و شورای شهر فردیس از تاریخ ۱۳۹۶/۶/۱ به صورت رسمی و مستقل از کرج آغاز به کار کرده است.

    وی افزود: در گذشته و تا قبل از تشکیل شهرداری فردیس در قالب ۲ منطقه از شهرداری کرج خدمات به مردم ارائه می شد که با تاسیس شهرداری فردیس، در قالب هویت جدیدی به نام شهرداری فردیس خدمات به شهروندان ارائه شده است. غفاری با اشاره به نوپا بودن شهرداری فردیس اظهار کرد: در طول یک سال گذشته شهرداری فردیس بر ۴ محور اصلی تمرکز داشته است، یکی از پیچیده ترین ۴ محور مورد نظر، تاسیس شهرداری و اخذ مجوزهای لازم بود که در این راستا با مشکلات بسیاری مواجه بودیم، چرا که در زمان تاسیس شهرداری هیچ گونه بودجه مصوب شده ای در اختیار نداشتیم. وی در ادامه به تنظیم بودجه ۷ ماهه در سال گذشته اشاره کرد و افزود: با تصویب بودجه ۷ ماهه توسط اعضای محترم شورای شهر توانستیم موارد معدودی از پروژه های عمرانی را به سرانجام برسانیم و همچنین با روند رو به رشد ساختار ستادی شهرداری را شکل دهیم. شهردار فردیس با بیان اینکه شهرداری فردیس در کمترین زمان توانسته با در دست داشتن زمان اندک پیش رفت های بسیاری داشته باشد افزود: یکی از دیگر موضوعاتی که در شهرداری فردیس با جدیت پیگیر آن بودیم بحث استقلال و انتزاع فردیس از شهرداری کرج بود که این امر با وجود پیچیدگی های حقوقی بسیار باید به سرانجام می رسید. وی در ادامه اظهار کرد: در خصوص تاسیس و راه اندازی شهرداری فردیس از همان ابتدا ساختار سازمانی لحاظ شد و در این راستا توانسته ایم مصوبه تاسیس ۴ سازمان آتشنشانی، فرهنگی و وزشی، سازمان میادین میوه و تره بار و سازمان حمل بار و مسافر را از سازمان شهرداری ها بگیریم که به زودی به سرانجام خواهد رسید. غفاری در ادامه افزود: اگر شهرداری فردیس در بخش هایی نتوانسته خدمات مطلوبی ارائه دهد این امر مستقیما با مغفول ماندن بخش هایی از موضوع انتزاع در ارتباط است، سازمان های خدمات رسانی که سابقا در شهر فردیس خدمات رسانی می کردند همچنان متعلق به شهرداری کرج هستند. غفاری در ادامه به تغییرات مدیریت شهری کرج اشاره کرد و گفت: با وجود همکاری های همه جانبه همکاران در شهرداری کرج در بحث انتزاع، تغییرات متعدد در بدنه شهرداری کرج سبب کندی روند انتزاع فردیس از کرج شده بود که با حضور شهردار کرج این امر با جدیت پیگیری می شود. به گفته غفاری، شهرداری فردیس پیرو خدمات رسانی به مردم توانسته به موفقیت هایی از جمله جلوگیری از ساخت و ساز غیر مجاز، سامان دهی دستفروشان سطح شهر، پاکسازی زمین های مملو از نخاله، توجه به شبکه معابر، توسعه فضای فرهنگی ورزشی و همچنین رسیدگی به سرانه فضای سبز دست یابد.



    مطلب پیشنهادی

    طرح ترافیک ۴۰ ساله تهران نیازمند جراحی

    طرح ترافیک ۴۰ ساله تهران نیازمند جراحی

    سالهاست که مدیران شهری برای کنترل ترافیک و تسهیل در تردد طرح ترافیک را در معابر مرکزی تهران اجرایی می‌کنند، طرحی که حالا با گذشت چهار دهه از اجرای آن به لزوم بازبینی و تغییرات این طرح اشاره می‌شود.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *