پنجشنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۳ بعد از ظهر
  • کد خبر 7438
  • اجرای طرح تجمیع سامانه یکپارچه شهرسازی و نوسازی در مناطق پنجگانه
    اجرای طرح تجمیع سامانه یکپارچه شهرسازی و نوسازی در مناطق پنجگانه

    انتشار اطلس شهر رشت بر اساس نتایج سرشماری نفوس و مسکن ۱۳۹۵

    به گزارش برزن نیوز به نقل از روابط‌عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان، معاون آمار و اطلاعات سازمان با بیان این خبر افزود: امروزه، اکثر داده ­ها و اطلاعات تهیه شده یا مکانی بوده و یا اینکه موقعیت و مکان از ابعاد مهم آ­ن­ها به شمار می ­آید. لذا داده­ های مکان محور از اهمیت ویژه ای برخوردار می­ باشد. در سال­های اخیر با رشد و توسعه شهرها، به خصوص مراکز استان­ ها، نیاز به برنامه ­ریزی دقیق و جامع بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است که این مهم خود نیازمند ابزارهایی است که مهم­ترین آن، داده­ های آماری صحیح و دقیق می­ باشد.

    وحید طیفوری ادامه داد: نمایش گرافیکی داده­ های آماری بر روی نقشه، می­تواند درک بهتر و جامع ­تری را از مسایل و معضلات شهری فراهم آورده و در تصمیم ­سازی درست مدیریت شهری و حل معضلات شهرها راهگشا باشد. بدین منظور، تهیه اطلس شهری رشت در دستور کار معاونت آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ­ریزی گیلان قرار گرفت و ۴۹ عنوان نقشه موضوعی تهیه شد.

    وی درپایان خاطرنشان کرد: علاقه ­مندان می­توانند این نقشه­ ها را از طریق مراجعه به سامانه اطلاعات آماری استان گیلان به نشانی: www.sdi.mpogl.ir  دریافت نمایند.



    مطلب پیشنهادی

    نوید اتفاقی نو در بازار مسکن / ساخت مسکن ملی سرعت می گیرد

    نوید اتفاقی نو در بازار مسکن / ساخت مسکن ملی سرعت می گیرد

    مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی تهران گفت: برای نخستین بار دولت با روش‌های مختلفی از ظرفیت‌های تعاونی‌ها در پروژه‌های نهضت ملی مسکن استفاده می‌کند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *