جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۴:۱۷ بعد از ظهر
  • کد خبر 5360
  • ایجاد كميته مشترك ارزيابى پروژه هاى شهر تهران
    ایجاد کمیته مشترک ارزیابى پروژه هاى شهر تهران

    ایجاد کمیته مشترک ارزیابى پروژه هاى شهر تهران

    برزن نیوز: امیرحسین پورجوهرى عضو گروه شهرسازى جامعه مهندسان مشاور ایران، با اشاره به سخنان شهردار تهران در همایش ” تهران؛ ۴ دهه معمارى و طرح هاى شهرى” که در تاریخ ٨ و ٩ اسفند در فرهنگستان هنر برگزار شد، اظهار کرد: هرگونه نقد عملکرد مهندسین مشاور معمار و شهرساز کاملا قابل تامل است، به خصوص اگر این نقد از جانب فردى باشد که خود معمار و شهرساز است و سال ها در هدایت جریان معمارى و شهرسازى ایران در موقعیت هاى مختلف نقش موثرى ایفا کرده است.

    وی ادامه داد: از این رو علیرغم معدودى از رسانه ها، نقد شهردار تهران را همانند یک انتقاد درون سازمانى مى بینیم. متاسفانه نوع انتقال سخنان شهردار در این خصوص در برخى از رسانه ها کاملا غیر منصفانه و به دور از واقعیت و به صورت گزینشى بود.

    پورجوهرى با بیان اینکه اساسا جامعه مهندسان مشاور ایران، به دلیل سابقه طولانى ارتباط با حناچى، این نقد را کاملا جدى خواهد شمرد، عنوان کرد: قطعا آن چنان که شهردار تهران مطرح کرد در برخى از اشتباهات معمارى و توسعه شهرى تهران، نام مهندسین مشاور معمار و شهرساز وجود دارد. البته این به مفهوم آن نیست که کل توان جامعه مهندسان مشاور به زیر سئوال رفته باشد.

    وى با اشاره به اینکه افت کیفیت خدمات مهندسین مشاور در انجام پروژه هاى مطالعاتى و طراحى به عوامل متعددى از قبیل دقت در تعریف پروژه، فرآیند ارزیابى و انتخاب مشاوران، نظارت کارفرمایى، فرایند بررسى و تصویب و نیز پرداخت حق الزحمه متناسب و به موقع بر مى گردد، تشکیل یک کمیته مشترک از سوى شهردارى تهران و جامعه مهندسان مشاور ایران با هدف آسیب شناسى عملکرد متقابل مهندسین مشاور و شهردارى در خصوص پروژه هاى مربوط به تهران را پیشنهاد کرد.

    پورجوهری افزود: بر اساس اساسنامه و آیین نامه هاى جامعه مهندسان مشاور امکان برخورد با خطاهاى احتمالى سهوى و عمدى با هدف بهبود روندها و رفع تعارضات آتى وجود دارد. در عین حال خروجى این کمیته مى تواند به شهردارى تهران نیز در تبیین حقوق و البته تعهدات خود به طرف مقابل، یارى رساند.



    مطلب پیشنهادی

    طرح ترافیک ۴۰ ساله تهران نیازمند جراحی

    طرح ترافیک ۴۰ ساله تهران نیازمند جراحی

    سالهاست که مدیران شهری برای کنترل ترافیک و تسهیل در تردد طرح ترافیک را در معابر مرکزی تهران اجرایی می‌کنند، طرحی که حالا با گذشت چهار دهه از اجرای آن به لزوم بازبینی و تغییرات این طرح اشاره می‌شود.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *