جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۹:۰۱ قبل از ظهر
  • کد خبر 6968
  • بازآفرینی شهری تعادل بخشی یک فرایند است، نه یک فرآورده
    بازآفرینی شهری تعادل بخشی یک فرایند است، نه یک فرآورده

    بازآفرینی شهری تعادل بخشی یک فرایند است، نه یک فرآورده

     محمد هادی مهدی نیا رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای شهر مشهد گفت: بازآفرینی شهری تعادل بخشی بین بخش‌های مختلف یک فرایند است و نه یک فرآورده چراکه بازآفرینی یک پروژه نیست بلکه بسط پیدا می‌کند و هدفی اساسی مبنی بر ارتقای محیط زندگی را دنبال می‌کند.
    او تصریح کرد: شهر یک موجود زنده است که از ابعاد مختلفی برخوردار است و در مقابل حوادث و اتفاقات رویکرد‌های مختلفی خواهد داشت.
    رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای شهر مشهد گفت: ساحات اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، محیطی و کالبدی این موجود زنده در طول بستر زمان ممکن است به بیماری‌های خاص خود اعم از فرسودگی و بافت‌های ناکارآمد دچار شود؛ پیش‌تر شهرسازان به‌عنوان طبیبان شهر، تخریب و تملک و بازسازی مجدد را تجویز می‌کردند،  اما تجربه ثابت کرده که متأسفانه این رویکرد پاسخ‌های مناسبی نداشته است و این باعث توجه بیشتر به ارتقای شهرسازی یعنی پرداختن به قسمت‌های دیگر این بازسازی شده است.
    مهدی نیا افزود: بازآفرینی شهری نیازمند همکاری شهروندان و هم‌افزایی سازمان‌ها و مجموعه‌های دخیل در محله هدف است, که  این فرایند با استفاده از ساختار‌های سازمانی و استفاده از ابزار‌ها و بازو‌های شهروندان از طریق گروه‌های تسهیلگر و همکاری دیگر سازمان‌ها منشا خیری برای درمان بیماری شهری مشهد است.
    او تصریح کرد: به این منظور تجارب خوبی در جهان صورت گرفته است و کشور ما نیز در این خصوص در دهه قبل تجربیات خوبی را پشت سر گذاشته است.
    باشگاه خبرنگاران جوان


    مطلب پیشنهادی

    طرح ترافیک ۴۰ ساله تهران نیازمند جراحی

    طرح ترافیک ۴۰ ساله تهران نیازمند جراحی

    سالهاست که مدیران شهری برای کنترل ترافیک و تسهیل در تردد طرح ترافیک را در معابر مرکزی تهران اجرایی می‌کنند، طرحی که حالا با گذشت چهار دهه از اجرای آن به لزوم بازبینی و تغییرات این طرح اشاره می‌شود.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *