جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۸:۰۹ بعد از ظهر
  • کد خبر 15174
  • بازآفرینی؛ دمیدن روحی تازه به بافت های فرسوده اطراف حرم مطهر/ هسته مرکزی قم جانی دوباره می گیرد
    بازآفرینی

    بازآفرینی شهری مسئله روز حوزه شهرسازی است

    علی اصغر شاطوری امروز _شنبه، سی‌ویکم اردیبهشت‌ماه_ در نشست تخصصی «محرومیت‌زدایی محلات با رویکرد بازآفرینی شهری»، اظهار کرد: بازآفرینی شهری مسئله روز حوزه شهرسازی است که در این راستا باید جلسات را تخصصی‌تر و کوچک‌تر برگزار و بر روی موضوعات دو طرفه بحث کرد.

    وی با بیان اینکه در سال ۱۳۹۴ به‌منظور بازآفرینی احیای بافت فرسوده در منطقه هفت به عنوان اولین منطقه بعد از همت‌آباد دفتر احیای بافت فرسوده ایجاد شد، ادامه داد: منطقه هفت شهرداری اصفهان ۱۶۳ هکتار بافت فرسوده دارد که در این راستا برنامه‌ریزی شد از ظرفیت بخش خصوصی استفاده شود، اما پس از گذشت دو سال فعالیت با توجه به اینکه نتیجه مورد نظر به دست نیامد، دفتر تعطیل شد.

    مدیر منطقه هفت شهرداری اصفهان با بیان اینکه از دو سال گذشته به طور مجدد این دفتر بازگشایی شد، افزود: این سوال وجود دارد که وظیفه شهرداری در بافت‌های فرسوده چیست؟ در این راستا آیا منازل لکه‌های بافت فرسوده را تجمیع کنیم و در آینده نگران نبود زیرساخت‌ها برای جمعیت اضافه شده به محله باشیم یا شهرداری زیرساخت‌های خدماتی خود را با بافتی که مردم آن را پذیرفتند و در آن زندگی می‌کنند، همسان کند؟.

    وی با بیان اینکه تنها شهرداری در راستای بازآفرینی بافت فرسوده فعال است، گفت: بسیاری از اقدامات شهرداری جز وظایف ذاتی آنها نیست، اما چون ارگان و نهادی برای انجام آن اقدام نکرده است، شهرداری شانه خود را زیر بار این مسئولیت قرار داده است.

    محمد مهدی کریمی، مدیر منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان نیز در این نشست با بیان اینکه در حوزه نظری که مبنای عمل و اقدام است، خلأ تئوریک وجود دارد، اظهار کرد: توجه به مبانی عمیق اسلامی و تاکید بر فلسفه صدایی که تمدن نوین اسلامی ناظر بر آن است از نکات قابل تأمل این نشست است که امیدواریم با استمرار چنین نشست‌هایی به فهم مشترک برای رفع محرومیت محلات و بازآفرینی بافت فرسوده برسیم.



    مطلب پیشنهادی

    نوید اتفاقی نو در بازار مسکن / ساخت مسکن ملی سرعت می گیرد

    نوید اتفاقی نو در بازار مسکن / ساخت مسکن ملی سرعت می گیرد

    مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی تهران گفت: برای نخستین بار دولت با روش‌های مختلفی از ظرفیت‌های تعاونی‌ها در پروژه‌های نهضت ملی مسکن استفاده می‌کند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *