شنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۵ قبل از ظهر
  • کد خبر 13701
  • بازآفرینی شهر نیازمند همکاری دستگاه‌هاست/ لزوم تعامل دستگاه‌های متولی برای بازآفرینی بافت تاریخی قم
    بازآفرینی شهر نیازمند همکاری دستگاه‌هاست/ لزوم تعامل دستگاه‌های متولی برای بازآفرینی بافت تاریخی قم

    بازآفرینی شهر نیازمند همکاری دستگاه‌هاست/ لزوم تعامل دستگاه‌های متولی برای بازآفرینی بافت تاریخی قم

    علیرضا خاکی با اشاره به اجرای طرح‌های بهسازی بافت‌های فرهنگی و تاریخی اظهار داشت: طرح‌های کف سازی بازار کهنه، بازار نو، محورعشقعلی، شاه حمزه در اجرای طرح‌های توسعه محورهای فرهنگی بااعتباری بالغ‌بر ۵ میلیارد تومان اعتبار به بهره‌برداری رسید.

    وی با بیان اینکه پروژه‌های عمرانی در ارتقاء سطح زندگی و کیفیت شهری مؤثر است، افزود: بازآفرینی پروژه‌های عمرانی در بافت های شهری نیز در عمران و آبادانی تأثیرگذار بوده و در رفع مسائل و مشکلات فرهنگی و همچنین آسیب‌های اجتماعی مؤثر است.

    خاکی در بخش دیگری از سخنان خود به کف سازی بازار کهنه اشاره کرد و گفت: این بازار با خروج صنایع تولیدی مزاحم می‌تواند تأثیر بسزایی در رونق اقتصاد بازار و جذب توریست مؤثر باشد.

    وی ابراز کرد: همچنین بازسازی بازار نو و ایجاد رونق اقتصادی در آن سبب احیای رشته‌های مختلف صنایع‌دستی و حضور گروه‌های اجتماعی فعال در این زمینه می‌شود.
    مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) با تأکید بر اینکه بازآفرینی چندوجهی است و لازمه آن حضور مستمر همه دستگاه در این عرصه است، اذعان کرد: در این زمینه نیازمند مدیریت واحد شهری هستیم و خوشبختانه در اجرای پروژه محور میدان میر، فعالیت پنج دستگاه در کنار هم، این مهم را درصحنه عمل به نمایش گذاشت.

    خاکی یادآور شد: پروژه‌های بازآفرینی شاید کم‌هزینه‌تر باشد ولی تأثیرگذاری فرهنگی و اجتماعی زیادی به همراه دارد و در این موضوع نیز باید با یک تعامل سازنده با شهروندان اجرای آن را دنبال کرد.
    مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) اضافه کرد: باید در اجرای پروژه‌های مختلف بازآفرینی ازجمله بازارها، طوری اقدام لازم را داشته باشیم که کسبه به این باور برسند که اقدامات در راستای نیازهای آنان است.



    مطلب پیشنهادی

    بررسی شهرداری تهران و بهترین‌‌‌ مدیریت‌‌‌‌های شهری جهان

    بررسی شهرداری تهران و بهترین‌‌‌ مدیریت‌‌‌‌های شهری جهان

    شهرداران شهرهای مختلف کشورمان به‌ویژه شهردار پایتخت را می‌توان از روی دو خط‌‌‌کش جهانی شامل «خطوط قرمز بهترین شهرداران دنیا» و همچنین «مشخصات سبزترین شهرهای جهان»، محک زد و درباره کارنامه عملکرد آن قضاوت کرد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *