چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۹:۳۲ قبل از ظهر
  • کد خبر 4124
  • پنج ابتکار برای رونق گردشگری در ایران
    پنج ابتکار برای رونق گردشگری در ایران

    باغ شهر “مراغه” به قطب گردشگری شمال غرب کشور تبدیل می شود

    حمیدشکری امروز درنشست گردشگری این شهرستان که با حضورسرمایه گذاران این بخش برگزار شد با تاکید برضرورت استفاده از ظرفیت‌های گردشگری و طبیعی در این شهرستان اظهار داشت: شهرستان مراغه دارای ۵۳۰ اثرتاریخی و گردشگری ثبت شده است که می‌توان با استفاده از این پتانسیل مراغه را به قطب گردشگری در شمالغرب کشور تبدیل کرد.

    وی افزود: وجود آثار تاریخی وطبیعی در این شهرستان زمینه را برای ایجاد منطقه گردشگری در شمالغرب کشور فراهم کرده و در این راستا برای رسیدن به این هدف بزرگ که موجب رونق اقتصادی و گردشگری در این شهرستان خواهد شد همه دستگاه‌های اجرایی باید همکاری‌های لازم را باسرمایه گذاران بخش خصوصی داشته باشند.

    فرماندار مراغه در ادامه با اشاره به نقش مهم بخش خصوصی در توسعه زیرساخت‌های گردشگری در این شهرستان اظهارکرد: با استفاده از ظرفیت‌های مهم بخش خصوصی و سرمایه گذاران می‌توان این شهرستان را در منطقه به یک شهر گردشگری تبدیل کرد.

    وی تصریح کرد: ایجاد مراکز گردشگری و اسکان برای مسافران یکی از مهم‌ترین برنامه‌های مدیریت شهری این شهرستان در حوزه گردشگری بوده و باید دستگاه‌های اجرایی در راستای تبریز ۲۰۱۸ اقدامات لازم را انجام دهند.

    شکری ادامه داد: کارگروه‌های تخصصی در این شهرستان می‌تواند با استفاده از حرکت‌های غیردولتی و غیرانتفاعی زمینه را برای توسعه بخش گردشگری با جذب سرمایه گذار و به دنبال آن ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان جویای کار در این شهرستان را فراهم کند.

    وی اضافه کرد: بکارگیری رویکرد پروژه محور در این کارگروه‌های تخصصی و انجمن‌ها موجب تقویت سرمایه گذاران به مشارکت در طرح‌های گردشگری این شهرستان می‌شود.

    توسعه گردشگری در مراغه نیازمند مشارکت مردم و بخش خصوصی است 

    حمید شکری در ادامه با اشاره به تدوین طرح جامع گردشگری با مشارکت دستگاه‌های اجرایی و میراث فرهنگی در این شهرستان اظهارکرد: طرح جامع گردشگری با هدف شناسایی نقاط مهم گردشگری و ایجاد و احداث مراکز خدماتی برای گردشگران در مراغه تدوین می‌شود.

    وی گفت: تدوین طرح جامع گردشگری، تعریف طرح‌های اولویت دار در این بخش توسط هیئت امنا و کارگروه گردشگری در مرکز حمایت از سرمایه گذاری روند جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی را در این بخش تسریع می‌کند.

    فرماندار مراغه در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های مهم گردشگری در این شهرستان گفت: شهرستان مراغه دارای ۵۳۰ اثر تاریخی و گردشگری بوده و توسعه آن نیازمند مشارکت مردم و کلیه دستگاه‌های اجرایی است.



    مطلب پیشنهادی

    زنگ خطر تبدیل روستاها به واحدهای غیرمولد/ بیم آسیب رساندن به اراضی کشاورزی حاصلخیز

    زنگ خطر تبدیل روستاها به واحدهای غیرمولد/ بیم آسیب رساندن به اراضی کشاورزی حاصلخیز

    رئیس سازمان امور اراضی با تاکید بر اینکه در طرح‌های هادی روستایی باید مدیریت بهینه زمین به نحوی انجام شود که اولا توسعه روستا منطبق با رشد جمعیت واقعی باشد و ثانیا به اراضی کشاورزی حاصلخیز آسیب وارد نشود، بر مقابله با تبدیل روستاها به واحد های غیر مولد تاکید کرد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *