چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴:۰۱ قبل از ظهر
  • کد خبر 7573
  • با تصویب طرح مجموعه شهری ، شهر همدان کلان شهر شد.
    با تصویب طرح مجموعه شهری ، شهر همدان کلان شهر شد.

    با تصویب طرح مجموعه شهری ، شهر همدان کلان شهر شد

    دیروز  دوشنبه, ۲۲ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۲۱ در صحن شورای عالی شهرسازی و معماری به ریاست وزیر راه و شهرسازی و با حضور   استاندار همدان ، نماینده مردم شریف همدان و فامنین،معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار،مدیر کل راه و شهرسازی استان و شهردار شهر همدان ،طرح مجموعه شهری همدان بعد از ۷ سال تصویب شد.

    به گزارش برزن نیوز به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان، ” حسن ربانی ارشد” عنوان کرد: طرح مجموعه شهری همدان از مهمترین طرح های بالا دستی  بوده که برای هدایت و توسعه منطقه شهری همدان  به خصوص  شهر همدان بسیار مهم و راهگشای می باشد .

    مدیر کل راه و شهرسازی استان همدان در ادامه افزود: طرح مجموعه شهری همدان  به مرکزیت شهر همدان و ۶ شهر دیگر نزدیک همدان تشکیل شده  است  که برای هر یک وظایف و نقش های مشخص  تعریف شده است .

    وی یادآورشد: این طرح ، جزء چند طرح پیشرو در مجموعه های شهری  کشور می باشد که به تصویب شورای عالی شهرسازی و معماری می رسد که با پیگیری های مجدانه اداره کل راه و شهرسازی طی یک سال گذشته  به صحن شورای عالی  رفته وتصویب شده است و از این نظر شهر های این مجموعه شهری دارای اسناد معتبر و احکام مشخصی برای نحوه توسعه و راهبری در آینده می باشند.



    مطلب پیشنهادی

    زنگ خطر تبدیل روستاها به واحدهای غیرمولد/ بیم آسیب رساندن به اراضی کشاورزی حاصلخیز

    زنگ خطر تبدیل روستاها به واحدهای غیرمولد/ بیم آسیب رساندن به اراضی کشاورزی حاصلخیز

    رئیس سازمان امور اراضی با تاکید بر اینکه در طرح‌های هادی روستایی باید مدیریت بهینه زمین به نحوی انجام شود که اولا توسعه روستا منطبق با رشد جمعیت واقعی باشد و ثانیا به اراضی کشاورزی حاصلخیز آسیب وارد نشود، بر مقابله با تبدیل روستاها به واحد های غیر مولد تاکید کرد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *