سه شنبه , ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۸:۰۶ قبل از ظهر
  • کد خبر 12226
  • تعهد معماران موجب حفظ آثار تاریخی می‌شود
    تعهد معماران موجب حفظ آثار تاریخی می‌شود

    بررسی و تحلیل سرانه خدماتی بافت ناکارآمد در شهر اصفهان

    سید احمد حسینی‌نیا اظهار کرد: پروژه بررسی و تحلیل سرانه خدماتی بافت ناکارآمد در شهر اصفهان در راستای رسیدن به سرانه خدماتی مطلوب در بافت ناکارآمد و تحقق عدالت فضایی پیش بینی شده است.

    وی با اشاره به شرح خدمات قرارداد نظارت عالیه پروژه بررسی و تحلیل سرانه خدماتی بافت ناکارآمد در شهر اصفهان، تصریح کرد: نظارت بر تمامی فعالیت‌ها و صورت وضعیت‌های مشاور در طول مدت پروژه تا زمان تحویل موقت بر اساس برنامه زمان‌بندی آن شامل موارد متعددی است؛ از جمله این موارد نظارت بر بازشناسی مفاهیم و کلیات موضوعی طرح، نظارت بر شناخت اولیه وضع موجود محدوده مطالعاتی منطبق بر اسناد مصوب فرادست و آخرین سرشماری نفوس و مسکن، نظارت بر گردآوری اطلاعات و تشکیل پایگاه داده، نظارت بر تحلیل وضعیت بافت ناکارآمد شهر اصفهان نسبت به سطوح و سرانه‌های استاندارد در کلیه ابعاد و شاخص‌های بانک اطلاعاتی تشکیل شده است.

    وی افزود: برداشت ۱۰ درصد پلاک‌های محدوده مطالعاتی (که اسناد تحویل کارفرما می‌شود)، تهیه گزارشات موردی از پروژه به درخواست کارفرما و بررسی صورت وضعیت ارائه شده به پیمانکار و تأیید و عدم تأیید آنها از دیگر موارد شرح خدمات قرارداد نظارت عالیه پروژه بررسی و تحلیل سرانه خدماتی بافت ناکارآمد در شهر اصفهان به شمار می‌آید.

    حسینی‌نیا با اشاره به فعالیت دفتر مشارکت و بازآفرینی محلات سفلی و علیا (منطقه ۱۵)، اظهار کرد: حساس‌سازی و اطلاع رسانی جامعه محلی، شناسایی کانون‌های گردهمایی و مراکز تجمع از طریق حضور مکرر در سطح محله، حضور در پاتوق‌ها و مکان‌های گردهمایی، گفت و گو با ساکنان محلات علیا و سفلی و شناسایی افراد تأثیرگذار در محلات علیا و سفلی، معتمدان محلات و هیئت امنای مسجد، امامزاده‌ها و حسینیه‌ها و برگزاری جلساتی در زمینه معرفی دفتر و دعوت آنها به همکاری، حساس‌سازی جامعه محلی از طریق تبلیغات محیطی، طراحی و نصب بنر و طراحی و پخش تراکت، تهیه و انتشار فصلنامه طلوع مشارکت و تعامل با مدیریت شهری و سایر دستگاه‌های دولتی و عمومی و سازمان‌های مردم نهاد ذیربط از جمله اهداف راه‌اندازی این دفتر بوده است.

    وی گفت: ۱۵ پروژه محرک توسعه و بهسازی محیطی و ۲۴ پروژه اصلاح هندسی، گشایش فضایی و گلوگاه ترافیکی در دستور کار دفتر مشارکت و بازآفرینی محلات سفلی و علیا (منطقه ۱۵) قرار دارد.

    منبع:ایمنا



    مطلب پیشنهادی

    ساخت‌وساز، شاهراه رونق اقتصاد است

    ساخت‌وساز، شاهراه رونق اقتصاد است

    بر طبق طرح جامع مسکن، به‌طور سالانه به یک‌میلیون واحد مسکونی در کل کشور، نیاز است. هدفی که دستیابی به آن نیازمند جدیت بیشتر از سوی وزارت راه و شهرسازی، رفع موانع و مشکلات کلیدی و ساختاری اقتصاد کشور و درنهایت عزم ملی است.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *