جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۲ قبل از ظهر
  • کد خبر 10713
  • برنامه‌ریزی برای توسعه متوازن مشهد
    برنامه‌ریزی برای توسعه متوازن مشهد

    برنامه‌ریزی برای توسعه متوازن مشهد

    توسعه و عمران شهر، عزمی جدی و برنامه‌ای مدون می‌طلبد و نمی‌توان بدون نقشه راه در این مسیر قدم از قدم برداشت؛مشهد نیز از این قاعده مستثنی نیست.  طی ۳ سال اخیر در پنجمین دوره پارلمان شهری مشهد تمام همتمان را بر این گذاشتیم تا مفهوم «شهر برنامه محور» را در ادبیات و گفتمان مدیریت این کلانشهر بگنجانیم و تا حدود بسیار زیادی موفق شدیم. تدوین برنامه عملیاتی ۹۷-۱۴۰۰ گواه همین عزم اعضای شوراست و اتفاقات بسیار خوبی را نیز توانسته رقم بزند. با این برنامه و ریزبرنامه‌های ذیل آن است که می‌توان در مسیر توسعه متوازن و همگون شهر گام برداشت و به تحقق عدالت شهری امید داشت.
    حالا می‌دانیم که برای تکمیل خطوط چهارگانه قطارشهری چه راهی را باید طی کنیم و هر سال چقدر پول برای مهم‌ترین مسیر حمل‌ونقل شهرمان کنار بگذاریم؛ آگاهیم که هزینه و درآمد مشهدمان باید چقدر باشد که برای رتق و فتق امور آن کم نیاوریم؛ از ریز و درشت نیازهای عمرانی شهر و پروژه‌های روی زمین مانده‌ای که باید هرچه سریع‌تر جان بگیرند مطلعیم و می‌دانیم که برای زدودن چهره نازیبای فقر از حاشیه شهر چه مسیر پر از سنگلاخ  در پیش داریم.
    پنجمین دوره پارلمان شهری در ۳ سال اخیر به پشتوانه رأی بالای مردم مشهد و تکیه بر آرای کارشناسی متخصصان و همچنین توان قابل تأمین پرسنل، کارگران و کارمندان شهرداری، پروژه‌های ناکام زیادی را به سرمنزل مقصود برده، طرح‌های زیادی را آغاز و به بهره‌برداری رسانده و کلید کارهای متعددی را روشن کرده که یا خود آنها را به فرجام می‌رساند یا با تحویل خزانه‌ای دلگرم کننده به مدیران بعدی، در بازه‌ای کوتاه  می تواند آنها انتظار داشته باشد که به مردم هدیه دهند.
    تهاتر بدهی‌های چندهزار میلیارد تومانی شهر به بانک‌ها و همچنین دولت به مدیریت شهری مشهد، یکی از مهم‌ترین رهاوردهای حضور شورای پنجم بود که به زعم مدیران ارشد کشوری در این حوزه کاری کارستان به حساب می‌آید و کماکان به‌عنوان آرزویی بزرگ برای کلانشهرها و شهرهای ایران قلمداد می‌شود. این حرکت، جرأت و جسارت انجام کارهای بزرگی را به مدیران شهری مشهد داد تا پروژه‌های ریز و درشتی را در حوزه عمران، حمل‌ونقل و ترافیک و خدمات شهری کلید بزنند و ماحصل آن افتتاح پروژه‌های متعددی همچون تقاطع‌های همسطح و غیرهمسطح و آغاز به کار طرح‌های بزرگی همچون تقاطع چهارسطحی آزادگان باشد.
    مردم شریف مشهد بدانند، همچنان برای عمران و آبادانی شهر با وجود شرایط سخت اقتصادی که این روزها متأثر از شیوع کرونا، سخت تر از گذشته هم شده، با تمام توان و ظرفیت مان کار می‌کنیم و از هیچ کوششی در این عرصه فروگذار نخواهیم بود.



    مطلب پیشنهادی

    طرح ترافیک ۴۰ ساله تهران نیازمند جراحی

    طرح ترافیک ۴۰ ساله تهران نیازمند جراحی

    سالهاست که مدیران شهری برای کنترل ترافیک و تسهیل در تردد طرح ترافیک را در معابر مرکزی تهران اجرایی می‌کنند، طرحی که حالا با گذشت چهار دهه از اجرای آن به لزوم بازبینی و تغییرات این طرح اشاره می‌شود.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *