سه شنبه , ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲:۵۸ بعد از ظهر
  • کد خبر 6379
  • برنامه دولت برای صاحبخانه های خوب
    برنامه دولت برای صاحبخانه های خوب

    برنامه دولت برای صاحبخانه های خوب

    محمد اسلامی اظهار کرد:‌ اتمام مسکن مهر از اولویت‌های وزارت راه وشهرسازی است و برای عرضه بیشتر مسکن و رونق ساخت و ساز، احداث ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در سراسر کشور آغاز شده که به زودی جزئیات این ساخت و سازها را اعلام خواهیم کرد.

    وی با بیان این‌که درباره بازار رهن و اجاره هم برنامه هایی داریم، ادامه داد: از جمله این‌که امتیازاتی را برای صاحبخانه های منصف در نظر خواهیم داشت و با اصلاح ماده ۵۳ در نظر داریم کسی که قرارداد اجاره بیشتر از یک سال می‌بندد و ضوابط را رعایت می‌کند، معافیت مالیاتی داشته باشد.

    در حال حاضر مالکان واحدهای مسکونی زیر ۱۵۰ متر مربع در بحث اجاره‌بها از پرداخت مالیات معاف هستند. با توجه به این‌که قشر متوسط و رو به پایین جامعه اساسا توان اجاره واحدهای بالای ۱۵۰ متری را ندارند از این رو مشمول امتیازات ارائه شده به «صاحبخانه‌های منصف» نخواهند شد.



    مطلب پیشنهادی

    زنگ خطر تبدیل روستاها به واحدهای غیرمولد/ بیم آسیب رساندن به اراضی کشاورزی حاصلخیز

    زنگ خطر تبدیل روستاها به واحدهای غیرمولد/ بیم آسیب رساندن به اراضی کشاورزی حاصلخیز

    رئیس سازمان امور اراضی با تاکید بر اینکه در طرح‌های هادی روستایی باید مدیریت بهینه زمین به نحوی انجام شود که اولا توسعه روستا منطبق با رشد جمعیت واقعی باشد و ثانیا به اراضی کشاورزی حاصلخیز آسیب وارد نشود، بر مقابله با تبدیل روستاها به واحد های غیر مولد تاکید کرد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *