پنجشنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۸:۴۳ بعد از ظهر
  • کد خبر 15704
  • نقش فضاهای محله‌ای در مشارکت پذیری شهروندان
    برنامه شهرداری برای ساخت محله‌های ایرانی-اسلامی در تهران

    برنامه شهرداری برای ساخت محله‌های ایرانی-اسلامی در تهران

    به گفته او یکی از برنامه‌های شهرداری تهران ایجاد محله‌های الگو با رویکرد ایرانی- اسلامی و فناوری نوین است و زودی یکی از محلات الگو با تمام خدمات به مساحت ۵۰ هکتار که در مراحل طراحی اولیه است آغاز می‌شود و قرار است الگویی باشد که شهرک اکباتان در برابر آن هیچ باشد.

    اعضای شورای شهر تهران اطلاعی از جزییات این محله الگو که صارمی آن را با شهرک اکباتان مقایسه می کند ندارند . اما مهدی هدایت ،سرپرست سازمان نوسازی شهر تهران درباره جزییات این محله به اکوایران می گوید :‌با وجود تغییر در شرایط و عوامل متنوع اثرگذار بر گسترش و توسعه شهرها، محلات مسکونی همواره از جایگاه ویژه‌ای در شکل‌گیری و توسعه شهرها، برخوردار بوده اند. توسعه محله‌ها در چهارچوبی مشارکتی و مردم‌محور یکی از شاخه‌های برنامه‌های توسعه پایدار شهری، به‌ویژه مناطق کلان‌شهری است. در همین راستا، توجه بیشتر به تنوع و ابعاد مختلف نیازهای انسانی به عنوان موجودی اجتماعی، از جمله بستر و الگوی سکونتی وی، بیش از پیش مورد توجه برنامه‌ریزان و طراحان شهری قرار دارد. موفقیت این بستر و الگو در گرو توجه به فرهنگ، آداب و سنت‌ها و سبک زندگی شهروندان مخاطب آن است؛ به‌شکلی که بتواند همواره ارتقاء‌دهنده کیفیت زندگی ایشان باشد.

    دنیای اقتصاد



    مطلب پیشنهادی

    نوید اتفاقی نو در بازار مسکن / ساخت مسکن ملی سرعت می گیرد

    نوید اتفاقی نو در بازار مسکن / ساخت مسکن ملی سرعت می گیرد

    مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی تهران گفت: برای نخستین بار دولت با روش‌های مختلفی از ظرفیت‌های تعاونی‌ها در پروژه‌های نهضت ملی مسکن استفاده می‌کند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *